מונולוג גברים אהבה קולומביאנית - אורן... 3 אהבה קולומביאנית אהבה קולומביאנית - עומר אופוריה אלקנה...7 אופוריה - תומריקו... 8

Size: px
Start display at page:

Download "מונולוג גברים אהבה קולומביאנית - אורן... 3 אהבה קולומביאנית אהבה קולומביאנית - עומר אופוריה אלקנה...7 אופוריה - תומריקו... 8"

Transcription

1 ים- - תוכן עניינים: מונולוג אהבה קולומביאנית - אורן... 3 אהבה קולומביאנית - עומר 4... אהבה קולומביאנית - עומר אופוריה אלקנה...7 אופוריה - תומריקו... 8 אושפיזין - משה 9... אושפיזין - משה אילת-עדן...11 אילת עומרי...12 אילת ניסן אילת ברק...14 איש חשוב מאוד - יהודה אלנבי - אריק אלנבי-ערן...18 אמא ואבאז -ארז...19 בופור...20 בוקר טוב אדון פלדמן - נוח פלדמן...21 בטיפול- ידין ירושלמי...22 בטיפול- ראובן...23 בית האומנה -יונתן בני ערובה ג'וני ואביריי הגליל איתמר...26 ג'וני ואביריי הגליל- ג'וני ג'וני ואביריי הגליל - ג'וני ג'וני ואביריי הגליל ניר...29 ג'וני ואבירי הגליל האי - שימי טומי האסונות של נינה אלכס...32 הבורר - נדב החגיגה- כריסטיאן החוג לדרמה - עסאבי...35 החיים זה לא הכל - אהוד הכוכבים של שלומי שלומי...37 המשרד השוטר - סמי אוהד ואלס עם באשיר זגורי אימפריה אביאל... 41

2 זגורי אימפריה - אביאל זהר...43 חולה אהבה משיכון ג' חולה אהבה משיכון ג'- ויקטור...45 חולה אהבה בשיכון גימל ויקטור חצויה דני...47 חצויה מושיק טירונות אבא של גידי טירונות - גידי כפיות השבוי לאן נעלם דניאל וקס מי מפחד מהזאב הרע דובלה מילואים - אביתר יוצרים: אורי ברבש, בני ברבש מציצים -אלי...55 מרחק נגיעה - אהרון מרס תורכי...58 נהג מונית...59 סנאצ' - טוני סיפורו של אנטואן פישר סיפורו של וויל האנטינג - צ'אקי...63 עד החתונה אייל עלילה - לירון עספור איציק...66 עפולה אקספרס דוד פעם הייתי - יענקלה ברייד...68 פרשת השבוע - אלישע סימה וקנין מכשפה -שוטר...60 פרשת השבוע -אלישע פרשת השבוע אסף פרשת השבוע - הוידוי של השוטר...72 פרשת השבוע סשה...73 קזבלן - קזה קלרה הקדושה - טיסונה מנהל ביה"ס...75 ראש גדול - אור רוקי...77 רמזור יוני תגובה מאוחרת - מני...79

3 אהבה קולומביאנית - אורן תסריטאי: רשף לוי רקע: אורן, נעים, מקסים, מצחיק חושש מלהתחתן. משוחח עם חברתו לאחר חתונה של חבר. מת מעייפות. נגמרתי. טל'טוש, בואי תשבי איתי, אל תלכי לישון עדיין. אמרתי לך - "בואי נדבר על זה" אמרתי. טלי את גנון. תינוקת בת שש. הייתה מסיבה, רקדנו, השתוללנו, שתינו. וזידאן הביא את החשפנית המסריחה הזאת. זידאן ארגן את זה עם השטויות שלו. אני לא ידעתי שהיא תהיה בכלל. ורוב הזמן עומר רקד איתה. עומר שאת כ"כ מעריצה אותו על הרצינות שלו. וכן, כן, נגעתי לה בשדיים. מה קרה? על דבר כזה את לא יכולה לסלוח? על מה חשבתי בחתונה של עומר ויעל? מה זה קשור? על זה שהרב מסטול שזה קטעים. על ירושלים.. על זה שאבא של עומר בוכה. כי את בחורה. זה מה שבחורות עושות, יש חתונה, אתן ישר חושבות "עלינו". אבל זה לא סתם שעברתי לגור איתך, זה משהו שלא עשיתי אף פעם. אני לא ראיתי מערכת יחסים נורמאלית בבית טלי. ואני יודע שלפי ההיגיון, היינו צריכים כבר להתחתן.או-קי, או-קי את צודקת, את צודקת. מהיום הכול משתנה. יאללה, טלי. זה אני.אנשים מקנאים בנו, קוראים לנו מאחורי הגב "אימפריה", אנחנו "הזוג הנצחי". אני רוצה להתחתן איתך. טלי, טלי, תתחתני איתי, בבקשה, אני אוהב אותך. אני ואת זה כמו מילים ושיר ולחן. טלי, חשבתי על זה. תיכנסי לאווירה, לרומנטיקה הגיע הזמן. אני הייתי באמת דביל ואל תגידי לי, "לא". אני מסתכל עליך, אני יודע שאת האישה שאני אוהב עכשיו, שאני רוצה לאהוב מחר, שאני רוצה להזדקן איתה ביחד.שאני רוצה לחבק אותה בבית אבות. תמיד. תתחתני איתי.להגיד עוד דברים? די עם השטויות האלה של "לא מאמינה בטקסים". תראי פצצה בשמלה לבנה. אימא שלך תשמח. המשפחה שלי תשמח. חוץ מזה אם נתחתן, נוכל לעשות עוד מסיבת רווקים. ואני אוכל לפגוש שוב פעם את ג'סיקה.

4 אהבה קולומביאנית - עומר תסריטאי: רשף לוי הבאתי לך מתנה אישית. אמרתי לך שאני כותב? התחלתי, לא מזמן. הבאתי לך קובץ של 5 שירים. כתבתי שיר על הים ועל מין. התחלתי את הקטע שהיד נכנסת לתוך המים והיא עוד לא רטובה. זה חומר חזק על רגשות, על העתיד, בלי לשכוח את העבר. אתה יודע ש... כולנו התחלנו מאימא אחת, חוה. אתה יודע שפתאום קלטתי שהייתי בן-אדם סגור? נפתחתי לרוח. אתמול בכיתי בסרט. "אוסטין פאוארס, המרגל שתקע אותי". ראית את זה? אורי, אני מגלה רק לך אבל אני החלטתי לעזוב את יעל. אני.. תשמע, אני הגעתי למסקנה שאנחנו לא מתאימים. טעות שלי. פאק שלי ואני לוקח את זה עליי אבל.. אין ברירה. אני צריך לחיות והיא... להישאר אתה זה פשוט לשבת ולחכות למוות. שכרתי דירה בדרום העיר. בפעם הראשונה בחיים שלי פגשתי בחורות שמייבשות חוטיני בסלון. כל הפרופורציות שלי לגבי החיים השתנו. אני מדבר אתך על אורגיות, אני מדבר אתך על בחורות שאתה שוכב אתן ואתה לא יודע איך קוראים להן. שירלי, מהדירה, נראה לי היא נדלקה עליי. היא הייתה קצינת ת"ש בגולני, היא כל הזמן הייתה שואלת אותי מתי אני נכנס. אני מכין תכנית מילוט, ואז בלילה אחד אני מכיש את יעל ובורח. לא בחודש הקרוב, זה.. עכשיו תקופת החגים, אנחנו מוזמנים לכמה ארוחות שאני לא יכול לבטל. אורי, בוא, בוא נעשה איזה.. בוא נעשה איזה מודל קטן, איזה אימון על יבש. נגיד שאתה יעל ואני עומר, ואני רוצה להיפרד ממך. תנסה להיכנס לראש שלה, היא ערמומית, היא רוצה ילד ושם דבר לא יעצור אותה. אני רוצה שתגיד לי את הדברים הכי חמורים, תקלל אותי, קח סכין ו.. תעשה אותי בן ערובה. היא מסוגלת להכול, אוקיי? אורי, אני לא יכול לעשות את זה. היא תתאבד.

5 ואז בלוויה שלה אני אצטרך להסתכל לאימא שלה בעיניים ולהגיד לה: רבקה, אני לקחתי את הבת שלך בגיל 14 ואני מחזיר לך אותה בארון רבקה, הפאק הזה עליי!

6 אהבה קולומביאנית - עומר 2 תסריטאי: רשף לוי זה אף פעם לא קרה לי. כן? מאיפה את יודעת? את נהיית עכשיו מומחית? את עשית את זה רק אתי. לא, אני לא רוצה שתלטפי אותו. כי זה לא חתול. זה גם לא ארטיק. זה אמור לעבוד מעצמו, הוא צריך לרצות את זה יותר ממני. כוס עמק! זאת אשמתך, את יודעת? בשביל מה התקשרת לעבודה שלי? אבל למה התקשרת לעבודה שלי? אני עוד לא בטוח במעמד שלי שם. זה כבר לא הג'וב של מג"ד עם חוזה לשלוש שנים שגם אם אני יורה קצת באוכלוסייה אזרחית לא עושים לי כלום. זה מקום חדש, זה היי טק, ואת יוצרת לי שם איום. וזה הכול קשור אצל גבר. זה הכול באותו מקום במוח. עבודה ומין. איך את מתקשרת אומרת בשמי, שאני מאחר? מי שמך? מה נפצעתי? נפצעתי.. את יודעת איזה פציעות אני ראיתי? את יודעת איזה דברים? את יודעת שלאלבז השתילו בטעות יד של מחבל? עד היום אני לא יכול לסמוך עליו בגלל זה. מהיום עוברים לקונדומים, וממחר את על גלולות. הדבר האחרון שאנחנו צריכים בבית החדש שלנו, זה ילד לא מתוכנן, יעל. אני הייתי לא מתוכנן. את יודעת איך זה פגע בי? אני לא "בקריז!" זה את מעצבנת אותי. את כל הזמן רוצה ילדים כאילו אני איזה מכונה לייצור זרע. אבל את צריכה להבין שיש לי קצב משלי. אמרנו שנתיים, ולא מהסקי, יעל. לא סופרים מהסקי. את יודעת מה, אולי זה גם הזמן להודות, אבל גם אז, זייפתי. זייפתי אורגזמה. ידעתי שאת רוצה שאני אגמור וזייפתי. אני עברתי סדרת שבי בצבא, מותק, אני יכול לזייף התקף אפילפסיה, אני יכול לעצור את הלב, אני יכול לזייף אורגזמה. בשבילי לגמור זה כבר לא מטרה בחיים.

7 אופוריה אלקנה תסריטאים: רון לשם דניאל אמסל היי, נראה לי שזאת טעות, סבבה? ביי )טורק לה ת'דלת, דפיקה שוב( בת כמה את? מה את רוצה שאני אסתבך עם קטינה. תמצאי לך איזה קטין שיאהב אותך. אני יותר מידי הארד קור, מאמי. העולם אכזר, איך אני אשם? אל תקחי ללב אני סתם שטחי. אני אגיד לך דוגרי, יום העצמאות היום בלילה. אני חייב להיות טיפה יותר בררן כן? כבר גמרתי שלוש פעמים את יודעת, מזדקנים, עוד פעמיים אני כבר גופה. בעיה לבזבז. מה את מתבאסת? זה המשחק, עכשיו אני אומר לך לא מתאים. עוד שעה תגידי את למישהו אחר לא מתאים. זה מה שיפה בדמוקרטיה. את בתולה, אין עליך ניצוצות של סקס, סקס, סקס. ברגע שמישהו יכפכף אותך פעם אחת, בום יידלק החשמל, ישתחררו הפחדים. עפת. יאללה עפת, עפת, עפת.. )שוב טורק לה ת'דלת ודפיקה( ג'יזס, נשבר הלב. נוי, את מרשה לי לתת מתנה יותר גדולה ממה שבאת לקבל? אני אתן לך את התורה כולה, כנפיים יעני שתוכלי לעוף. את יוזמת, את מחפשת, את פונה לכוסונים בצ'אט. אני מעריך. אף פעם אל תגידי לגבר "נעים להכיר". לאף אחד לא נעים להכיר, מעייף להכיר. שיעור מספר אחד לחיים. מעכשיו את רושמת "חרמן" סימן שאלה. שיעור מספר שתיים, תחפשי פרצוף כיעור. מכוערים הגוף שלהם יותר מושקע. הסקס יותר לוהט. הם מתאמצים למה היתה להם ילדות ג'יפה. שלוש, אל תקבעי עם אף אחד למחר, למחרתיים, להלילה. מעכשיו לעכשיו, מי פנוי, מי פנוי בהרצל, מי פנוי בבן גוריון, מי פנוי בשירותים של ארומה גראנד קניון. וזה היתרון היחסי שלך. לפעמים אין אף מונית אחרת ברדיוס 500 מטר. "וואט אר יו אין טו?". "סקס נאו". ארבע, היית אצל גבר, היה פח? על טיל לסטוץ הבא. כמו טייס אחרי קראש, למה שהטראומה לא תאכיל אותך שיתוק. יאללה ציפור טרף עפת, עפת, עפת.. "פליי".

8 אופוריה - תומריקו תסריטאים: רון לשם דניאל אמסל זוכר את הימי שישי שהיית בא, מפיל אותי לבסיס, יוצאים שנינו על אח"י לים, משתזפים בארמונות? יום אחד אני בשער בית ספר, מחכה שתבוא. פתאום בא אליי יזהר, "בואנה פרעוש, זכית בטוטו", אני אומר לו "וואלה למה אחי?". הוא בא לי "היום לא פותחים לך את הראש". ואני כולו שועל ורוד, " תודה רבה אחי". מחכה לחטוף נבוט בטון בגולגולת, יודע בלב שאחי שוקי יגיע בזמן. אבל יזהר הולך לאיזה שמן קווקזי, קושר אותו לעץ, מעמיד את כל החבורה של הקווקזים, ממלאים אותו שתינה. אני עומד שם, יזהר צועק לי "בוא, בוא תומריקו, תן קצת שתינה תימנית על החרא הקווקזית. מה, אתה סוציומט?". אני לא הייתי משתין על אנשים, כי לא הייתי אוהב להוריד את התחתונים בפרהסיה, סבבה? פתאום בא איזה מפלצת קווקזית, רול, רול. מסתכל על אחיו העוגה, מפוצץ שתינה, מסריח, בוץ, חול, דשא, פלוצים. איכ. הוא בא אומר לנו "מי עשה את זה? אה?" יזהר מצביע עליי. "זאת הדוגמנית התימנייה" וכולם מצביעים עליי ואומרים "זאת הדוגמניות התימנייה". הקווקזי הרול שואל את אחיו העוגה "מי עשה לך את זה?", העוגה אומר לו "כן, זאת הדוגמנית התימנייה". ואז באת. למי תאמין? מאה קווקזים אומרים שאני סיבכתי את המשפחה בכבוד המשפחה. התפללתי שתעשה לי "מכונת כתיבה", שתכניס בי לאטמה קטנה, חשמול. ואז באנו לפה, שמת אותי על הרצפה, דרכת לי עם המגף הצבא שלך ואמרת לי "תומר אתה הבושה של החיים שלי, אני מוותר עלייך, אתה הכבש השחור של המשפחה". לא שטנו יותר בשישי.

9 אושפיזין - משה רקע: משה, עבריין שחזר בתשובה, מתכונן לחג סוכות עם אישתו ומתחנן לאלוהים שיעזור לו לעבור את החג כמו יהודי כשר. אני אגיד לך את האמת ריבונו של עולם המצב על הפנים. כן.. אני יודע ששונא עצבות, אבל אני מזה בעצבות.. כולי עצבות.. גוש של עצבות. לפעמים אני חושב שמגיע לי משהו ריבונו של עולם.. לא מגיע לי כלום. אבל האמת אני לא מבין, אני אגיד לך את האמת אני לא מבין. רוצה להיות יהודי כשר, זה מה אני רוצה, לא רוצה שום דבר יותר מזה.. רוצה שתהיה לי סוכה שיהיה לי לולב, שיהיה לי ארבעת המינים שיהיה לי מה לאכול בחג, זה מה שאני מבקש, זה לא בעייה גדולה מידי בשבילך נכון? אתה יודע מה? ואם לא בשבילי, בשביל אישתי.. אני אגיד לך את האמת אני לא מבין, פייר אני לא מבין, מה עשתה לך מלכה בת מזל, מסכנה.. כל-כך מכבדת אותך, כל-כך מעריכה אותך.. מה יש לה ממני? מה יש לך ממנה? מה אני מביא לה הביתה?? כלום!! תורה?? איזה תורה אני מביא לה?.. פרנסה? ילד? )מחיאות כפיים( נס ריבונו של עולם אנחנו צריכים נס, נס ריבונו של עולם צריכים נס. נס ריבונו של עולם.. נס.

10 אושפיזין - משה 2 רקע: משה, חוזר בתשובה, החי את חייו החדשים כחסיד בירושלים, מארח בסוכתו אורחים מהעבר ונותן להם דבר תורה על החג. ברוך אתה אדוני, אלוקינו מלך העולם, בורא פרי הגפן. ברוך אתה אדוני, אלוקינו מלך העולם, אשר קידשנו במצוותיו וציוונו לשבת בסוכה. ברוך אתה אדוני, אלוקינו מלך העולם, שהחיינו וקיימנו והגענו לזמן הזה. למה הקדוש ברוך הוא ציווה אותנו לשבת בסוכה? זה לא רק לשבת, אתה יודע, אליהו? לאכול.. על פי ההלכה בן אדם צריך לאכול, לישון, לשתות,- הכל בסוכה. למה זה? אני אומר לך שהוא רצה שנרגיש.. השם יתברך רצה שנרגיש, שכמו שסוכה, מה זה? בית ארעי, לא קבוע, ככה גם העולם הזה שאנחנו עושים ממנו כזה סיפור גדול, הוא ארעי וחולף, שאנחנו רק אורחים בו.

11 אילת-עדן יוצרים: עידו דרור ודוד דהן תקציר העלילה: בחור ממוצא אתיופי. חדרן במלון, החבר הכי טוב של נתי. מצחיק, מרדן, פה גדול, נוטה להסתבכויות אבל עם לב זהב. מקרין ביטחון ושובבות, אבל כשזה מגיע לאהבה הוא ילד מבויש. עדן: נכנסים כמו גדולים, מה את מתביישת? המקום מפורק באנשים אף אחד לא יחשוב בני כמה אנחנו, עשיתי את זה אלף פעם.. את תהיי המלכה של הערב, עלי.. ואם יהיו בעיות יש לי תעודת זהות של אחי הגדול גם ככה הפרנג'ים לא מבדילים בינינו.. )מחייך( לכי עכשיו, שימי את השמלה הכי מטורפת שלך, תחתכי מהראש את כל הפחדים שלך כי את איתי ואיתי הכל קורה בסוף.. אני אנקה את הסוויטות של שמונה במקומך כי אני לא צריך להתלבש אני בא ככה.. מה מצחיק? אני מוריד את התג שם והסיכה של המלון וזאת חליפה ארמני לא? הנה אני מוריד וכבר את נגנבת אומרת לעצמך מי זה האתיופי הטחון הזה נכון?.. )מחייך, מבסוט( את רואה, פה קומבינה שם איזה סידור והכל נהיה ליגה בשנייה.. לא צריך מיליונים כדי שיהיה לנו טוב, צריך רק אחד את השנייה..

12 אילת עומרי יוצרים: עידו דרור ודוד דהן גיבור הסדרה. נער מחוספס, בן לאב עבריין שנכלא לפני שנים והותיר את המשפחה חסרת כל. חתול רחוב שמתחמם מהר, ממוקד מטרה ומאמין שדרך הפשע זורמת בדמו כגזירת גורל. מראה וחתך דיבור של ערס חינני.. עומרי: הכי בקטנה, זה הולך ככה, אני בא, משחק אותה לא מפה.. מבוייש, עדין סחי כזה.. אבל סחי טחון כדי שירצו לקחת לי את הכסף. משחק ראשון אני מפסיד, שני גם.. נותן לו.. עכשיו הוא רואה שאני מתרגז ויש לי כסף להוציא, נותן לו להציע לי עוד משחק ואני מתלבט יעני.. נותן לו להעלות את הסכום, מדליק אותו ובום! עושה לו סלבדור.. מנקה לו את השולחן מכדורים תוך דקה וחצי, עד שהוא מבין מה קרה כל הכסף שלו אצלי.. יפה לא? הלו? מה הפרצוף? טוב שכחתי עם מי אני מדבר... כשתגדלי כמוני בג'ונגל את תביני שאו שאת טורפת או שטורפים אותך.. ואני לא בקטע שיטרפו אותי.. )מחייך( אלא אם כן זה את.. כי יש בך משהו שונה, משהו שלא ראיתי אף פעם באף אחת, לא יודע להגיד לך מה זה, אבל יכול להגיד לך שבא לי לגלות...

13 אילת ניסן יוצרים: עידו דרור ודוד דהן תקציר העלילה: הבחור הטוב. מדי. לוק של בחור חמוד. רומנטיקן חסר תקנה, מפנטז על חתונה מגיל 4. מגיע לאילת כדי למצוא אהבה, נמאס לו להיות היחיד בשכבה שלא התנשק. ניסן- הי שלום נעים מאוד אני ניסן אנחנו נתקלנו אחד בשנייה לפני יומיים, וזה חבר שלי.. )לא רואה את צחי לצידו( זה היה צחי לפני שהוא השאיר אותי לבד פה.. אז אני ניסן... שם מוזר אני יודע... אני קרוי על שם סבא שלי, נפטרתי בדיוק כשהוא נולד.. )קולט( זאת אומרת... הפוך.. הוא נולד כשאני נפט... בכל מקרה, אני ניסן ורציתי להגיד שאת את נראית לי ממש... כאילו... עסוקה... אז בעצם... זה הכל.. )חושב רגע( לא, זה לא הכל... מאז שנתקענו והפלתי לך את הספרים אני לא מצליח להפסיק לחשוב עלייך ואני יודע שאחרי שנתקלנו והספרים שלך נפלו את אמרת בצחוק שעכשיו אנחנו צריכים להתאהב, כי זה כמו בקלישאה שבחור ובחורה נתקלים ואז מתאהבים, אבל אולי בכל צחוק יש קצת אמת? גם זאת קלישאה ואת יודעת מה אומרים על קלישאות.. שהן נכונות.. אז מה את אומרת? )מישהו נכנס, ניסן מסתובב נבוך( הי צחי.. מה? לא לא דיברתי למראה.. סתם הסתכלתי, כמו שעושים עם מראות..

14 אילת ברק יוצרים: עידו דרור ודוד דהן תקציר העלילה: החתיך השחצן )והמציל בבריכה של המלון(. פלרטטן, כריזמטי, צ'ארמר. האקס של נועה. למרות שנפרדו הם היום החברים הכי טובים, מעריכים אחד את המוח הזדוני של השנייה ומתייעצים לפני כל תחבולה. ברק- )עושה תרגיל( זה עובד לי על המותן כסל.. עושה פה פס, את רואה? תסתכלי על הגבר שלך, עכשיו תסתכלי עליי.. סתם צוחק, זה מהפרסומת.. אבל תסתכלי.. )מחווה על עצמו( זה לא עולה כסף.. עדיין.. כפרה תהיי רגועה אני לא מתחיל איתך, את אשת איש אני מכבד, חוץ מזה יש ים בנות שהיו מתות להיות במצב שלך אז את הפוזות שלך את יכולה לעשות במקום אחר.. למרות שהמקום האחר הזה לא מחכה לך בדיוק.. )מחווה עם ראשו( עזבת את אסי שניה בבריכה וכבר הוא עם נועה, לא נראה סובל אם את שואלת אותי.. )מחייך( עדן בגן עדן.. אני לא אחכה לך יותר מדי, אבל לפי המצב שם אני גם לא אצטרך.. היום בשש אני באייספייס, אל תאחרי..

15 איים אבודים - עופר יוצר: רשף לוי רקע: ארז מתפרץ לחדרו של אחיו התאום עופר ומטיף לו על שבוגד בחברתו. עופר מגיב בזעם כלפיו ומציג בפניו את המציאות בבית כפי שהוא רואה אותה. )מסתכל, מקשיב, לוקח נשימה ועונה( אוקי, שאתה מסתכל עלי ועלייך, יש לך תחושה שאני חייב לך משהו? )עונה( לא לא לא לא, הבחורה הזאת לא הייתה החלום שלי החלום שלי היה להיות בסיירת מטכל הבחורה הזאת בסך הכל הייתה הסקס הראשון שלי, את החלום שלי אני מזכיר לך, מישהו גנב ממני, הבן אדם היחיד שסמכתי עליו בחיים, עד שהוא תקע לי סכין בגב. )עונה( אתה אוכל חרא? אני מנקה חרא, אני מנקה את החרא של אבא שלך, אתה מרים מאג ששוקל 20 קילו? אני מרים את אבא שלך! אתה יודע כמה הוא שוקל? אני מנקה את הבצקות שלו ברגלים, וכשהוא ימות יתקשרו אלייך מהצבא. אבל אני יהיה פה, אני יהיה פה לקלח אותו עוד לפני שהחברה קדישא יגיעו. אני אהיה פה לחזק את אימא, אני אהיה פה להגיד לנועם ועידן שהכול בסדר וצריך להיות חזקים. איפה אתה תהיה? איפה? איפה? תגשים את החלום שלי נכון? אז שלא תעז להיכנס לחדר שלי בלי לדפוק כי זה החדר שלי וזה כבר לא החדר שלך יותר!!

16 איש חשוב מאוד - יהודה יוצרת: שירלי מושיוף רקע: יהודה לוי מגיע להיפרד מהבחורה שהוא יוצא איתה, הוא עומד בפתח הדירה שלה. לא, תקשיבי, אני עברתי יום לא טוב. אני כאילו פתאום מתחיל לחשוב אם זה פייר כל מה.. כל מה שקורה פה. אם יש בי את הכוחות להתמסר לאינטימיות עכשיו, אחרי כל מה שעברתי, ואני יודע שגם את עברת את זה. יכול להיות שאנחנו פשוט.. שנינו רגישים עכשיו. יכול להיות שזה גם מה שחיבר בינינו, אבל יכול להיות שזה מה שגם.. יסבך את הכל בסופו של דבר. כי אולי המרחקים בינינו, הן כן גדולים. אם אני חושב קדימה כאילו. ואני מבולבל כי.. כי אני כן רוצה להיות פה ואני כן מרגיש שאני יכול להיפתח, אבל אני.. מצד שני, גם מרגיש שאני לא יכול לחלק את האנרגיות שלי, אני.. חייב להתמקד במה שקורה במקצוע שלי עכשיו, את מבינה? יכול להיות שזה גם מסית, יכול להיות שאני גם בורח, לא יודע. אולי הכל זה בריחה, לא יודע. אל תהרגי אותי עכשיו, כי גם ככה קשה לי. אני נסעתי עכשיו שעות, אני מבולבל. נסעתי עד חדרה עכשיו. מאוד מאוד קשה לי המעמד הזה עכשיו, מאוד. מצד אחד, אני כן רוצה לסגור את זה, מצד שני, אני כן רוצה להשאיר את זה פתוח, אבל נורא חשוב לי לא לפגוע בך. ואני רוצה שתגידי לי את מה מותר ומה אסור. אני יכול להתקשר אלייך אם אני רוצה? אני לא יכול? יכול להיות שאנחנו בטח גם ניפגש בבית קפה אז.. אלא אם כן את לא רוצה שאני אבוא לשם יותר? בסדר, אנחנו נתרגל את זה, אנחנו נסתדר. טוב. חיבוק יכול למוטט הרים עכשיו מבחינתי. )טורקת לו את הדלת(.

17 אלנבי - אריק רקע: אריק, יושב בכיסא המנהלים ליד המחשב. מיקה עומדת לא נינוחה. היא מסתירה את הפה עם היד כשהיא מדברת. חסרה לה שן מלפנים. יש לה פנס, ויש לה תפרים מעל הגבה. אריק מוציא מהכספת את התיק שאותו מיקה באה לקחת, אבל משאיר אותו בינתיים מחוץ להישג ידה על השולחן. הוא נוקט טון אבהי. קודם כל איך את? אני מתאר לעצמי. לא. ברור. זה לא פשוט. אם אני יכול לעזור, תגידי. אני אשמח. באמת אני אשמח. זה קרה לך פה, ובמידה מסוימת אני מרגיש שזה אחריותי. תשמעי מיקה. אני מבין שאת במצב עכשיו. אבל תראי. זה לא משחק. יש עוד אנשים מעורבים פה, זה משטרה, זה דברים שיכולים להסתבך. אני מבין נכון שאת הגשת תלונה שדימה זה זה שהרביץ לך? זה קשור אלי גם אני לא רוצה. כי זה קרה פה, אצלי. ותקשיבי, זה גם לא יחזיק. המשטרה, הם את העבודה שלהם הם יודעים. יש פה כל מיני אנשים שאת מסבכת אותם סתם. וזה לא כולם אנשים סימפטיים. אני לא צריך לספר לך. מה? מי? שניה, שניה, שניה. לא הבנתי. )פאוזה( זה.. אח שלך.. מה, הדוס שהרביץ לך, זה אחיך? דימה יודע שאת כאן? הוא לא יגע בך, אל תדאגי.

18 אלנבי-ערן רקע: ערן נכנס עם נוקי, חשפנית מהממת. לאורך כל הסצנה נוקי מתייחסת לערן בצורה מכאנית ולא אישית. היא באה לסמן עליו וי והוא לא מעניין אותה. היא בקושי מקשיבה לו. ערן עומד ליד הספה עם היד השבורה במתלה. נוקי עומדת מביטה קצת סביב. לשתות? אני פה שמונה חודשים. עוד לא גמרתי לסדר. )פאוזה( אפשר לשאול משהו? )מהנהנת( כמה זמן את עובדת בזה? ואיך? איך העבודה? )נוקי מתחילה לפתוח לו את המכנסיים. ערן נבוך. היא מושכת אותם למטה( לא בעניין של סמול טוק, הא? )אחרי כמה דקות( )נושף( זה היה קצת, אה... תכליתי, לא? את רוצה משהו לשתות? יש לי בירה. או קפה. מה זהו את הולכת? אני כאילו צריך... אני אמור לתת לך כסף? לא. כלומר... לא יודע. את... זה לא ברע. באמת לא ידעתי. אני מתכוון... אני לא מכיר את הדברים האלה. הי! אני מצטער, באמת. לא התכוונתי להגיד משהו מעליב. )לעצמו( כוס אמו. כוס אמו!

19 אמא ואבאז -ארז יוצר: אבנר ברנהיימר רקע: יום החתונה של ארז וסמי. ארז מעלה את טליה, האימא של הבן שלהם, לחופה, וסמי מתעצבן ולא מדבר עם ארז במשך כל החתונה. לאחר שארז מגלה שטליה הביאה לו ולסמי אקדח צעצוע, מתנה לחתונה, הוא מחליט לפתוח את הפה ולהגיד לסמי וטליה מה מפריע לו, ומול כל האורחים. זה מה שהבאת לנו מתנה? אקדח? לא אמיתי? הוא אמיתי במה שזה בא להביע. ומה זה אמור להביע? מה זה אמור לגלות עליי? את הרצחנות שלי? את התוקפנות שלי? אני תוקפני? אני באתי אליכם רק מאהבה, אתם תוקפנים אליי כל הערב. אתה יודע מה סמי? מצטער, בסדר? יכול להיות שזה שהזמנתי את טליה לתוך החופה היה לא מתחשב ותוקפני. אני מצטער, סמי, באמת. אבל אתה יודע מה? היה בזה גם משהו אמיתי למשפחה שלנו הקטנה. שהיא מורכבת. ושיש אותי, ואותך ואת הלל, ויש את טליה ואת הלל, ויש את כולנו והלל. ושזה כמו משפחה, בתוך משפחה, בתוך משפחה. ויכול להיות שאני עוד לא למדתי להסתדר עם זה ולשים גבולות. אבל אתה יודע מה סמי? זה גם לא עוזר שאתה בהכחשה לעניין הזה. וגם את טליה, בסדר, את אוהבת להיות לבד, הבנו. ואולי זה לא מדגדג לך זה שאנחנו מתחתנים, ואולי זה כן מפריע לך, אבל זה לא משנה. את משפחה שלי עכשיו טליה, את מבינה? ובאיזושהי דרך מורכבת, מאיזשהן סיבות מורכבות. וכן, כי אני בן אדם מורכב, היה לי מאוד קשה לראות אותך בחוץ. ואולי זה לא מתחשב בשניכם, אבל אני חושב שאני עשיתי משהו בשביל המשפחה הקטנה שלנו, והמיוחדת. טליה, איתנו, סמי, לתמיד. את איתנו טליה, את אולי לבד, אבל את לא לבד. ויכולים להגיד שהורות משותפת זה לא חתונה, וזה נכון וצריך לשים גבולות וכל זה. ואתה יודע מה, סמי, אהבת חיי.. אתה אהבת חיי. אני יודע שזה היה אמור להיות הרגע המשותף שלנו, שלך ושלי. ואני מצטער שקלקלתי לכם ערב נפלא, אבל אני לא חושב שמגיע לי על זה כדור בראש. אני אוהב אותך.

20 בופור יוצרים: יוסף סידר, רון לשם. צבא של כוסיות נהיינו, מזיינים אותנו, מבזבזים לנו לוחמים.. והתשובה שלכם זה "מיגון"? עוד שכבת בטון? תן לרדת עם הילדים להר נוי, נעשה להם שחור בנשמה, שירגישו שעושים משהו. מה? כלום? כלום? צה"ל לא מגיב? אם מתפנים, אז יאללה, תן ת'פקודה נעלה על הכלים נסגור ת'שלטר ונזדיין מפה. אבל אם נשארים, ובינתיים אני לא רואה שעוזבים, אז תן לעשות את העבודה. לא יכול להעלות שומר לעמדה ולהגיד לו מצטער, אין לי מענה בשבילך. את מי אני שם בירוק עכשיו?? אם הוא רואה שצה"ל מגיב, יורה, מנסה להרוג את מי שמנסה לפגוע בו אז בסדר, הוא מרגיש חלק מהקרב. אבל ככה?? תעמוד כמו טמבל ותחטוף טיל. פשיטת רגל. ארבע זקנות ניצחו אותנו, צודקות.

21 בוקר טוב אדון פלדמן - נוח פלדמן רקע: נח העו"ד מדבר עם אבא שלו על העסק הכושל שלו,ומעוניין להציל את העסק כמובן גם בשביל עתידו ועתיד משפחתו. "ויקומו המלפפונים ויכו את הגנן" רוצה לאכול משהו? אני לא ידעתי מזה כלום, אבא...תראה, זה לא שאני אתערב או משהו, גם ככה אני עמוס... מציעים לי שותפות כנראה... עוד חודש חודשיים. זה נראה רציני הפעם... עד אז אני חייב לתת שם את התחת. והם יודעים את זה...כן. אני הזמנתי אותו. למה רציתי? אי אפשר סתם? אתה מכיר את ולדמן, מהעירייה? מחלקת בניה? אז זהו... הוא לקוח שלנו, והוא חייב לי טובה, גדולה האמת... דיברתי על זה עם מלמוד... ה-ולדמן הזה יכול לארגן לך אישורי בניה. אתה לא צריך. אמרתי לך, גלגלתי את זה גם עם מלמוד.. אפשר להרים בניין על הסדנה. שש קומות, למגורים. אפשר לקבל מאה אחוז על שתי הקומות הראשונות ושבעים וחמש לארבע הנוספות. אתה לוקח קבלן טוב, אתה יוצא עם שתי דירות, אפילו שלוש.. מלמוד חשב שזה חכם.. אם זה מעניין אותך, אני יכול לדבר עם ולדמן. אני חושב שזה הדבר הנכון אבא. צריך להתחיל לחשוב על הכל.. מה זה אומר? לדבר או לא? בוא נבנה בניין אבא, אני אשיג את האישורים, נבנה בניין, אכבר בניין. בוא נעשה את זה ביחד, אתה ואני. תחשוב על הביטחון שהבניין הזה ייתן לך אבא. שעבוד נפסיד את הכל. כן. אני רוצה שגם לילד שלי יישאר משהו. אבא.. העסק שלך מת.. אין לך איך לשלם לספקים. לאנטון אין לך איך לשלם. )לאנטון( הוא בטח קונס אותך מהמשכורת, נכון? הכורסא הזאת חצי שנה כאן, מי ירצה אותה? מי משפץ רהיטים היום? זורקים, קונים חדש. עם מלמוד עוד סחבת. אנשים באו בשבילו.. עכשיו מי נכנס לפה? בלי מלמוד אתה כלום..

22 בטיפול- ידין ירושלמי רקע: ידין מקדים לטיפול אצל הפסיכולוג אתה רוצה לשמוע למה הקדמתי? או שיש לך תיאוריה כבר תפורה בראש? כי הייתי בבסיס שלי עכשיו, הכביש פה עובר לא רחוק אז חשבתי שאני אקפוץ להגיד שלום לחברה, וכשהגעתי גיליתי ששכחתי את התעודה שלי, בדרך כלל זה לא בעיה, אבל הפעם היה ש"ג חדש, רוסי אז אמרתי לו שירים טלפון למב"ס ויגיד לו שידין בשער, אז הוא נכנס לבוטקה והתקשר ואחרי דקה הוא יצא ואמר שהפקידה של המב"ס אמרה שאני לא ברשימה. אמרתי לו, לא רשימה ולא בטיח שיכנס עכשיו לבוטקה ויבקש לדבר פה עם המב"ס ויגיד לו שידין ירושלמי מטייסת 12 נמצא עכשיו בשער, אז הוא נכנס ועוד הפעם יצא אחרי דקה ואמר לי שהוא מצטער המב"ס בישיבה. עכשיו לך תדע אולי הוא באמת ישב עם מפקד החייל ואי אפשר להפריע לו או ששניהם כרגע בעצם טוחנים בורקס ורק לא בזין שלהם לראות הפרצוף שלי. אמרתי לרוסי הזה בשער שימסור לדנה הרלש"ית שאם מדי פעם היא תוציא את הזין של המב"ס מהפה שלה אז אולי היא תוכל לשמוע את מה שאומרים לה.. הייתי על סף לתת לו אגרוף לפרצוף. בכל אופן לא נכנסתי בסוף וחתכתי משם ובגלל זה הגעתי מוקדם. קקה בלבן זה מה שהיה. ואז אתה מתחיל להתנפל עלי, וזה רק היה השפיץ של השבוע וזה כבר מיום שבת! חרא של שבוע!

23 בטיפול- ראובן יוצר: חגי לוי אני לא רוצה לריב איתך. למה אנחנו רבים כל הזמן? על מה את מדברת? הנה אנחנו מדברים. אל תבלבלי לי את המוח שאני לא בבית, בסדר? אל תנסי להמציא לי עכשיו תירוצים מהתחת.. מה? מה זה "יש לך מישהו?" מי זה? זה מישהו שאני מכיר? אז מי זה? מה זאת אומרת "נפגשת איתו?" אני רוצה לדעת מי זה! לי זה משנה, בסדר? איפה אתם נפגשים? אל תגידי לי "מה זה משנה", אני רוצה לדעת, בסדר?! איפה אתם נפגשים?! אתם נפגשים אצלו ו.. ומה? את באה אליו ומה? אולי פעם אחת תספרי לי את האמת, אחרי חודשים שמסתבר שאת משקרת לי ברמה היומיומית? מה זה אומר שאתם נפגשים אצלו, אתם נפגשים ומה? אני רוצה להבין על מה אנחנו מדברים פה, בסדר? לפני שאני אשאר עם ה.. לבד עם זה, ואני אתחיל לדמיין כל מה שקורה שמה. אני רוצה לשמוע ממך בדיוק מה קורה שם. ואז את חוזרת הביתה כאילו כלום, הא? אחרי ש.. מצצת לו ו.. לא יודע מה עשיתם, השוויתם גדלים.. באה הביתה כאילו כלום. באה הביתה כולך רטובה ממנו ואת.. יושבת עם בן לעשות שעורי בית, מדברת איתי אחרי שהוא... דפק אותך וזיין אותך ומצצת לו? יופי, יעל. הצלחת. דאגת שאם היה איזשהו סיכוי לתקן את מה שקורה בינינו, את תהרסי אותו. מה.. מה את רוצה עכשיו? מה, מה אני אמור לעשות עכשיו? זה נגמר? שאלתי אם זה נגמר או שאת מתכוונת להיפגש איתו עוד פעם? עופי מפה.

24 בית האומנה -יונתן רקע: ליה גילתה זה עתה שיונתן, שבו היא כבר מזמן מאוהבת, הוא יוזם וחופר המנהרה שבעזרתה הם יגיעו לאבן שבמוזיאון של אמא שלה. ליה המומה ורותחת. היא מגיעה לחדר של יונתן, פורצת פנימה בכעס. מבהילה את יונתן. ליה.. מה קורה? מה..? לא. איזה מנהרה.. ליה, שבי שניה. בואי נדבר. ליה, רגע.. זה נכון, אבל.. זה לא ככה.. אני נשבע.. כשהתחלתי את המנהרה לא ידעתי שאני ואת, את יודעת, נהיה בקשר. לא, אני לא מתכוון לזה.. )נאנח( את זוכרת שסיפרתי לך על אמא שלי? ואמרתי לך שיש דרך להביא אותה..? ואת זוכרת מה אמרת לי? את אמרת לי שאני צריך לעשות כל מה שאני יכול כדי להחזיר אותה. זאת הדרך להחזיר אותה. )מנסה לנסח את מחשבותיו( אני יודע שזה נשמע הזוי.. אבל אמא שלי קשורה לאבן הזאת, אם אני אשיג את האבן, אני אחזיר את אמא שלי. אני פשוט יודע את זה. את לא חייבת להאמין לי, אבל.. אני לא משקר לך. אף פעם לא שיקרתי לך. )ממלמל( חוץ מלגבי המנהרה. רציתי לספר לך. בחיי. אבל ידעתי מה תגידי. ליה, אל תספרי לאמא שלך. בבקשה. ליה.. חכי!! ליה!!

25 בני ערובה יוצרים: רותם שמיר, עמרי גבעון איפה התיק? מה זה? מה זה? איך קראת לי? לא, לא, לא, רגע, רגע. קראת לי פסיכופת עכשיו, אני רוצה להבין למה. אתה יודע מה זה פסיכופת? פסיכופת זה בן אדם בלי אלוהים, דפוק לגמרי ברגש. שחקן, שקרן, יכול לדרוס כל אחד בלי שזה ידגדג לו את הלב. בקיצור, תסתכל עליי, אני נראה לך אחד כזה? אתה יודע מאיפה אני יודע את זה? כי כל החיים שלי אני שומע אנשים כמוך קוראים לי פסיכופת. אז אמרתי אם יותר משני אנשים אומרים לך שהרצפה עקומה, כדאי שתבדוק אותה. אז בדקתי. קראתי. ויש לי הפתעה בשבילך. לא פסיכופת. אתה יודע מה זה אומר? שאם תעמוד ביני לבין התיק המזדיין הזה, אני אתקע בך כדור. אבל אני לא אהנה מזה, אני אפילו אולי ארגיש קצת אשמה. אני לא פסיכופת, אני בן אדם שרוצה את מה שהבטיחו לו. אז בפעם הבאה שתקרא למישהו פסיכופת, כדאי שתבדוק טוב טוב מה יוצא מהפה המסריח שלך. לא צריך, אני אמצא אותו לבד.

26 ג'וני ואביריי הגליל איתמר יוצרים: דני רוזנברג ותום שובל רקע: איתמר באירוע לבוש בחליפה עם פרח אדום, מציע את עצמו לאחת הבחורות. שלום, נעים מאוד, אני איתמר. נעים לי מאוד. אז אני מבין שאת אשת עסקים. את אשת עסקים כל כך מצליחה שאת יכולה פשוט לשבת ולחכות לקינוח. אז תרשי לי להציע לך קינוח. לא סתם קינוח, קינוח אקסקלוסיבי. )בחורה: מה אתה קונדיטור?( אני... עוגה. כל מי שבכנס פה שלובש ורד אדום אז הוא בעצם נער ליווי. גם אני, כמה שזה נשמע לך מטורף, אני מלווה, וב- 500 שקלים, אני שלך. אז צדקתי? את באמת אשת עסקים? אה.. אבא שלך פה בכנס? אה.. כן, אז את יכולה לעשות בי מה שאת רוצה. אני חומר ביד היוצר. באמת? קנית? וואי אני מזה שמח. את לא תצטערי על זה, אני מבטיח לך.

27 ג'וני ואביריי הגליל- ג'וני 2 יוצרים: דני רוזנברג ותום שובל רקע: ג'וני משכנע את החברים להיכנס לעסקיי הליווי. מוצרט של הזונות היא קראה לי. אני אומר לך שימי נו מה? ואחרי זה היא עוד הזמינה אותי למסיבת רווקות שהיא מארגנת, תמורת עשרת אלפים שקלים חדשים. נשבע לכם נו, מה? עשרת אלפים שחור. איזה הוכחות אתה רוצה? תגיד לי, איזה אינטרס יש לי לשקר אותך? אתה יודע מה? אני אדבר איתה ונראה אם אני יכול להכניס אותך גם כן לקומבינה. )מתקשר למארגנת של מסיבת הרווקות( בטח שהתגעגעתי. שומעת סילבי? חשבתי ש.. את יודעת, בגלל שאת הולכת על המסיבת רווקות הכי שווה בגליל התחתון "אבר", להביא לחיזוק עוד שני גברברים. )סילבי: והם ידידותיים למשתמש כמוך?( אה.. מה? את לא מכירה אותי כבר סילבי? "אונלי דה בסט". מעולה, אז נתראה שם. פאן פאן פאן. )מנתק( מה אמרתי לך?

28 ג'וני ואביריי הגליל - ג'וני 3 יוצרים: דני רוזנברג ותום שובל רקע: ג'וני מנסה לשכנע את אילנית לסלוח לשימי, אחרי שתפסה אותו על חם במסיבת הרווקות. אני הייתי צריך עזרה והוא כמו חבר עזר לי. זהו, זה מה שקרה. בסדר אוקיי, תראי, אני מקבל את זה, אבל זה יותר מזה. תראי הבן אדם הוא בא לשם כדי לעבוד, להביא כסף הבייתה. מה הבעיה? מה, לא היה שם שום דבר רגשי או אישי. בסך הכל תחפושת, מסכה. בבקשה )מגיש לה מעטפה(, הגיע לו אלף שקל והוא התעקש שאני אעביר לך את הכל. )אילנית: תעשה לי טובה הבן אדם עמד שם עם הזין בחוץ, לא נראה לי שהוא סבל מזה( הוא היה בתפקיד. זה הכל משחק אני אומר לך. אין שם שום דבר חוץ מכסף, אילנית אני נשבע לך. והרבה דרך אגב. הרי למה אני נכנסתי לביזנס הזה? בגלל זה. אישה משלמת, אתה מגיע, עושה מה שצריך והולך. זהו, כמו שחקן. שחקן, זה בדיוק מה שאני אומר. כן. כמה אני לוקח על הופעה? אה..תשמעי, זה נע , לשעה, לא כולל נסיעות ועוד בשחור. ברור שזה טכני, אוקיי,טכנאי מחשבים מכירה? אותו דבר. )אילנית: אתה יודע מה? אז קח 600 ש"ח ותתפשט( נו מה, את צוחקת עליי עכשיו? תגידי לי את השתגעת? את האישה של החבר הכי טוב שלי. את יודעת זה לא אותו דבר בינינו. )משתכנע ומתפשט בחוסר רצון(. אוקיי, אוקיי..אני לא מסוגל..

29 ג'וני ואביריי הגליל ניר יוצרים: דני רוזנברג ותום שובל רקע: ניר מגיע בהפתעה לביתו של ג'וני כדי להזהיר אותו שיתרחק מהודיה. בוקר טוב, איך אצלך? אחלה זולה, שווה שתיתן פה איזה סיוד קטן לא ככה? חשבתי ככה נתעדכן לנו קצת אתה יודע. בכל זאת אני לא מכיר אותך, אתה לא מכיר אותי. לא יודע, מה עם החיים שלך? לאן אתה חושב לקחת אותם? מה אתה חושב לעשות איתם? דברים כאלה. אתה אמרת שהיית מכונאי רכב בצבא נכון? נו, אולי היית תומך לחימה של המחלקה שלי. לך תדע אולי כבר אז אתה ואני שמרנו אחד לשני על התחת. היית מסופח למסייעת או שזה היה רק הידראוליקה? לא לא אין פנצ'ר, לא. תגיד ג'וני, תגיד, אצלכם ביחידה הייתה רעות? לא, אני מתכוון רעות בין. אתה יודע, אחווה, כבוד. תראה חביבי, אני הגליתי את עצמי מהמרכז, מהחברים שלי, מהחיים שלי, כי אני התאהבתי. אני הפכתי את העולם, אני הלכתי עם הלב שלי, כי אני אוהב את הודיה, אם זה משהו שאתה יכול להבין בכלל. ולכן, אני לא מתכוון לתת לך ולסטטוס הקלוש שלך מההיסטוריה לעשות לי שקשוקה מהחיים. זה לא מתאים לי אחי, לא מתאים בכלל. והודיה היא במקום אחר עכשיו. במקום טוב. אז אני מבקש ממך בהכי יפה שלי, תשמור מרחק. קלטתי בזווית העין שתיקתקת שם איזה שייק. אשמח לאיזו כוס. אבל אני רק רוצה לעדכן אותך שאתה אצלי על הכוונת חזק חזק. אני רואה הכל, ואני שומע הכל.

30 ג'וני ואבירי הגליל - שימי יוצרים: דני רוזנברג ותום שובל רקע: שימי מדבר עם אילנית על משבר הזוגיות שלהם. את לא אומרת כלום על זה שאני לבוש בחליפה? זה לא מפתיע אותך? יש לנו עבודה בכנס של תנופה לגליל, אז ג'וני שכר לכולם חליפות. נו, את לא מסתכלת )אילנית לא מתייחסת ומתחילה להתקדם לכיוון הדלת( רגע, רגע, רגע. אני רוצה שנדבר. אף אחד לא הולך לשום מקום עד שאנחנו מדברים, גם ככה את מתכוונת לעזוב אותי, אז מה אכפת לי? אם זה לא מתאים לך מה שאני עושה אז תגידי. אני אתפטר, אני אחליף עבודה, אבל ככה זה לא יכול להימשך. ככה שאני מנסה וכלום לא זז. את עדיין אוהבת אותי? יופי. אז אנחנו צריכים לעבוד על הביחד שלנו. זה לא יעבוד מעצמו, אנחנו צריכים להילחם. בואי נכיר מחדש. תצאי איתי. תצאי איתי? ביי אילנית. הערב. בעשר.

31 האי - טומי רקע: טומי מנסה לעזור לליבי הפצועה לעצור לה את הדם וטפל בה. ליבי למה קמת? אסור לך לזוז! אני אשים מגבת שתעצור לך את הדם. ליבי אני חייב.. בזהירות טוב? סליחה לא התכוונתי להכאיב. מים? את רוצה מים? אין לנו איך לצאת מפה. הם לקחו את מכונת הכתיבה, אני לא יודע מה לעשות. איך את מרגישה? כמה זמן הייתי שם? איך הם נכנסו לכאן? הייתי צריך לצאת! בגללי הוא ירה בך. אין אני כזה פחדן ואידיוט. אני בחיים לא אסלח לעצמי על זה. ליבי? ליבי לא! ליבי תתעוררי! ליבי? אל תעזבי אותי, בבקשה! ליבי? ליבי?

32 האסונות של נינה אלכס יוצר: שבי גבינזון רקע : אלכס, עולה מ"חבר העמים", הוא אמן תימהוני ואקזיבציוניסט. הסצנה מתרחשת כאשר נינה מזמינה אותו לביתה ומתרגשת מכך שאלכס דומה שתי טיפות מים לבעלה המנוח, חיימון. את אולי ראית אותי? אני אוהב ללכת ברחוב ערום בלי בגדים. זה טוב. זה מנקה אותי. אנשים רואים אותי הכי אמיתי הכי נקי. זה אומנות שלי כן. אני הולך הרבה ברחוב בלי בגדים. זה גם ספורט. את רוצה אולי לצלם אותי בלי בגדים? כי אני רוצה. זה בסדר. זה מזכיר לי שיר יפה של י ורי ב וק וב ס ק י, זה הולך ככה: "כשאני מתפשט מבגדים שלי אישיות שלי נופלת יחד איתם לרצפה ואני נשאר נקודה קטנה- קטנה בין ארון למיטה וציפור קטנה שרה וצוחקת אצלך בלב כי זין שלי עושה לך טוב". משורר גדול מא ז ר ב י יג 'ן. אז אני מוריד בגדים שלי?

33 הבורר - נדב יוצרים: רשף לוי, שי כנות. רקע: נדב פלדמן מדבר אל ברוך אסולין. עצרו אותי שלשום, שחררו אותי אתמול בבוקר. אתה לא רוצה לדעת למה עצרו אותי? הם חשבו שאני זה שהכניס את עופר נרקיס לקומה. עופר נרקיס? הבן אדם שאתה ובולדוג הכנסתם לקומה! אלוהים אדירים אתה אפילו לא מסוגל לזכור את השם של הבן אדם שהכנסתם לקומה? אמרתי להם שאני לא יודע מי עשה את זה. סיפרתי להם שאתה האבא הביולוגי שלי. רציתי להזהיר אותך, שתדע שהם חוקרים את זה. שהם יודעים שאתה האבא הביולוגי שלי. ושהם יודעים שהוא הרביץ כאן, בכניסה של הבית. טוב תשמע, אני חייב ללכת. אני לא אבוא אלייך יותר, אני לא רוצה בקשר הזה. מאז שנפגשנו רק דברים רעים קורים לי וזה לא מתאים לי, אז בוא נפרד כאן. זו גם הסיבה שבגללה באתי- להגיד שלום יפה.

34 החגיגה- כריסטיאן במאי: תומס וינטרברג זה הזמן להרים כוסית. אבל לפני זה יש לי נאום שהכנתי על אבא שלי. האמת שיש לי שני נאומים. אתה זה שצריך לבחור איזה מהן אני אקרא. יש לי אחד ירוק ואחד צהוב. הירוק? הירוק הוא בחירה מאד מעניינת. קראתי לו "כשאבא עושה אמבטיה". הייתי מאד קטן כעברנו לגור כאן ואהבתי את המקום ואחותי לינדה שמתה עכשיו, ואני היינו עושים הרבה שטויות יחד. כמו שאתם יודעים אז.. המקום הזה היה מסעדה. אנחנו היינו מתחבאים ומסתכלים על האורחים במסעדה ולינדה הייתה מתפקעת מצחוק וגם אני ואז ישר תפסו אותנו. אבל זה היה בסדר, לא קרה כלום. האמת, שמה שהיה הרבה יותר מסוכן באותה תקופה זה שאבא היה הולך לעשות אמבטיה.. אני לא יודע אם אתם יודעים אבל אבא מאד אהב לעשות אמבטיה. כל פעם שהוא היה הולך לעשות אמבטיה הוא היה לוקח את לינדה ואותי לחדר העבודה שלו.. היו כמה דברים שהוא היה עושה איך שהיינו נכנסים כמו לנעול את הדלת.. לסגור את הוילונות, לכבות את האורות ולהשאיר מנורה אחת דולקת. הכול היה צריך להיות בדיוק כמו שהוא אוהב. ואז הוא היה מוריד את החולצה והמכנסיים והוא היה אומר גם לנו להוריד. והוא השכיב אותנו על הספה הירוקה והוא אנס אותנו, הוא אנס אותנו, הוא ניצל אותנו מינית. הוא קיים יחסי מין עם הילדים שלו. נדמה לי שכבר זרקת את הספה הירוקה הזאת, לא אבא? לפני כמה חודשים הבנתי שאבא שלי הוא בנאדם מאד נקי עם כל האמבטיות האלה, וחשבתי שזה משהו שאני רוצה לחלוק עם כל המשפחה שלי, אני חושב שכדאי שתדעו שהלגה הוא בנאדם נקי, בנאדם מאד נקי אבא שלי. טוב, מספיק עם זה. לא באתם הנה לשמוע אותי מדבר כל הלילה, אנחנו כאן כדי לחגוג ואני חושב שזה מה שאנחנו צריכים לעשות. תודה על כל השנים הטובות. מזל טוב. יום הולדת שמח.

35 החוג לדרמה - עסאבי יוצר: מוטי בהרב מה זה להיות פושע? אמא שלי אומרת שזו מין מחלה כזאת, אמא שלי כבר כמעט בת שבעים וחמש, אבא שלי עוד מעט יהיה תשעים. הם קראו לי יצחק כי נולדתי במקרה שהם כבר היו כל כך זקנים כמו אברהם ושרה, הם כל כך צחקו שנולדתי אז החליטו שגם השם שלי יהיה יצחק אבל מה, החבר'ה קוראים לי עסאבי למה אני עצבני.. תמיד תופס קריזות, איך אפשר שלא לחטוף קריזות, בבית סוהר? איך לחוץ, צפוף, רחוק מהחופש כמו שרחוקים מחלום, מגיל תשע אני כבר לא יודע מה זה חופש, אני כבר רגיל שאם רוצים חופש, צריך גם אותו לגנוב, הייתי בורח מבית הסוהר רק בשביל לנסוע לעיר ולסתלבט בבית קפה ולראות חתיכות בעיניים שלי הרעבות, ששום דבר כבר לא השביע אותם. ואחרי כל חופש גנוב כזה, צינוק ומכות, אבל מה היה כדאי. בבית סוהר היו כל החברים שלי אבל עד שהשגתי חברים, הייתי מכסח ראשים..כן.. מכסח ראשים, הצלחתי לשבור רגל מהמיטה שלי והייתי ישן איתה בלילה, אתה יודע מה זה לחטוף מכה בראש מרגל של מיטה? הרבה חטפו את זה. מה.. הייתי ילד בן תשע כשנכנסתי למוסד הראשון ואתה יודע כמה ניסו להשתלט על הילד הזה שהייתי אני? אבל אף אחד לא הצליח, אני ישבתי בצינוק אבל כשיצאתי הם ידעו שבשביל להיות חבר שלי צריך לתת לי את הכבוד, אחר כך בתי סוהר ופריצות ובריחות וצינוקים ושכלול השיטה.. עכשיו אני שוב כאן בתור פושע כמו שהייתי.. מה אפשר לעשות כנראה שזו באמת מין מחלה כזאת כמו שאמא שלי אומרת.. יש לי מחלה שאני אף פעם לא ארפא ממנה. הייתי נרקומן והבראתי, מהמחלה הזאת לא הצלחתי להירפא.. דוד המדריך עשה שאני יחשוב שאני לא פושע יותר, שיעני הבראתי, אבל עכשיו הוא כאן יחד איתי ומה? הפעם הוא גרם לזה שאני יכנס, למה נתתי בו אמון כמו שעוד לא נתתי לאף אחד בחיים שלי, והחופש שהפעם השגתי בלי לגנוב אותו, הלך פארש. אדוני החוקר, אני עכשיו שואל אותך, אני שואל גם את דוד המדריך, בשביל מה בנאדם צריך לחשוף את עצמו? בשביל מה צריך לספר סיפורים על מה שהיה אם אפשר להעלים דברים? למה שידעו מה עשיתי בעבר? אם תופסים אותי, אז זה משהו אחר, אבל אם לא? מה אני צריך להיות פושע, רק בגלל שפעם בעבר גנבתי? בשביל מה? בשביל מה אני צריך לחשוף את עצמי סתם?

36 החיים זה לא הכל - אהוד יוצר: דניאל לפין רקע: אהוד ישן שנת צהריים בסלון ומתעורר מעוד סיוט שהיה לו על הצבא,דפנה מרגיעה אותו ומשכנעת אותו שיספר לה מה קרה במילואים. )ישן( המפקד לא.. לא.. המפקד לא! המפקד לא! )מתעורר( אני פשוט לא יכול לדבר על זה..זה היה כל כך קשה. אני יצאתי למילואים בפיקוד דרום, אני אחראי על מצבת כח אדם ועדכון נתונים. פתאום בלי התראה תה תה תה תה תה תה תה תה התחילו להפציץ אותנו בנתונים ועוד נתונים, פשוט ישבנו שם ולא ידענו מה לעשות, החבר'ה היו בהלם רק אני התחלתי לעבוד כמו אוטומט דפנה. עדכנתי, הוצאתי הדפסה, תייקתי עדכנתי, הוצאתי הדפסה, תייקתי והטלפון לא הפסיק לצלצל, הפקס לא הפסיק לצפצף. ואז נכנס קצין מטורף וצרח אמר שכל המערכת קורסת, שאני צריך לקחת אחריות על עדכון הנתונים של כל הגזרה ואמרתי לו, המפקד אני לא יכול. הוא אמר שזה לא מעניין אותו והוא החזיק אותנו שם כמו כמו בני ערובה דפנה, וצרח צרח! ואמרתי אני לא יכול המפקד, אני לא יכול.. ואז הוא ביקש ממני להכין לו קפה.. אחרי אותו יום אני כבר לא הייתי אותו בן אדם. אנחנו היינו ארבעה בחדר הזה דפנה, גם יצאנו משם ארבעה. אני עשיתי מה שהייתי חייב לעשות, ואני שילמתי על זה את המחיר. היום אני מבין שהבן אדם שאת התאהבת בו.. איננו. זה נכון אני לא יודע למה גידלתי שפם, אבל גידלתי שפם וזה מי שאני היום, איש עם שפם. אני לא יודע, אולי אם כל זה לא היה קורה, אולי היינו מתחתנים, והיינו מאושרים והכל היה נפלא אבל זה קרה ואין מה לעשות. המדינה גבתה מחיר אה דפנה? אני הולך, אני החלטתי לעזוב אני צריך קצת להיות לבד. אה לא אני צריך עוד לארוז איזה מטומטם אני.

37 הכוכבים של שלומי שלומי יוצר: שמי זרחין רקע: לשלומי נמאס והוא מתווכח עם אמא שלו.. מה את רוצה? פעם אחת תגידי מה את רוצה?! למה את כזאת? למה הכל בכח? למה? נכון גם את.. גם את מרוקאית אמא שלך באה ממרוקו, מה זה בדיוק טנג יר? את כל הזמן מקשקשת בגלל שאבא עשה את זה עם איזה מרוקאית מאחורי הגב שלך, מה קרה מת לך מישהו? בן אדם עושה פעם אחת טעות וכל העולם נגדך את פשוט נהנית להיות אומללה, ככה כולם סביבך כל הזמן מתים מפחד שלא תתחרפני. אני באמת הולך.. בית ספר למפגרים בחיפה. אולי אחר כך אני אתחתן עם אישה מרוקאית, ויהיו לי עשרה ילדים מרוקאים, ולכולם אני אכניס לראש מהיום שהם נולדו, שהם גאונים ואני אוהב אותם, אפילו אם הם לא!

38 המשרד - סמי תסריטאי: עוזי וייל אמא שלי, כל החיים היא האמינה שאבא שלי הולך כל לילה ללמוד תורה. עד שלילה אחד היא עברה ליד הבית כנסת, ראתה סגור. הלכה לבית של הרבי, דפקה, יצאה הרבי עם מצנף על הראש, עם פיג'מה פלאנל ארוך כזה יפה, אמר לה "מה קרה גברת לוי?" אמרה לו "חשבתי בעלי לומד איתך תורה". אמר לה :"אחת בלילה, איזה תורה?" חזרה הביתה עצבנית, חיכתה לו עם מגהץ חם לשים לו בפרצוף, הגיע אמרה לו "איפה היית?" אמר "למדתי תורה למה המגהץ?" "איפה למדת?" "בבית כנסת, למה המגהץ?" "עם איזה רבי?" "הרבי האשכנזי, בבית כנסת האשכנזי, למה הם יותר מתקדמים מבחינה טכנולוגית, למה המגהץ?" לא ידעה, להאמין, לא להאמין. גם המגהץ חדש היה. חבל. בבוקר קמה, הלכה לרב האשכנזי, אמרה לו "תגיד, בעלי בא אצלך בלילה, לומד תורה??" אמר "גברת " ואז הביא לה פתגם באידיש. ולא היה לה נעים להגיד שהיא לא מבינה, אז היא אמרה בסדר. כי ככה הוא היה מדבר, הרבי הזה. רק באידיש. שנים היינו צוחקים על האשכנזים בשכונה, אתם עם האידיש שלכם לא תגיעו לכלום, אף אחד לא מבין אתכם. עד שיום אחד כולם הלכו, קנו בתים בצפון תל אביב, ונעלמו מהשכונה. מה התברר? חסכו כסף כל השנים. ממה שהיו מקבלים תמלוגים. מגרמניה. אני חושב שזה היה בגלל השואה, או משהו.

39 השוטר - אוהד תסריטאים: נדב וחיים לפיד רקע: שירה באה להיפרד מאחותה מיכל, לפני שהיא יוצאת לפעולה אנרכיסטית עליה מיכל לא יודעת, מיכל הגיעה עם בחור שהיא יוצאת אתו ועם החבר שלו אוהד. 2 הזוגות מטיילים על חוף הים. שקט. אפשר לשמוע את הדגים מתמזמזים. למדתי והפסקתי. יודעת מה למדתי? )מחכה לתשובה וממשיך(: פילוסופיה. מערבית ויהודית והודית. ניסיתי הכול. שלוש שנים פילוסופיה. כמו הצבא. את מבינה? )שותק רגע וממשיך( ידעת שרוב הפילוסופים הגדולים מתו בתולים? דקארט, שפינוזה, קאנט. מה זה אומר לדעתך? )מחכה לתשובה וממשיך( יש לי בת דודה, בת 40, צרפתייה, ששכבה עם מאה, ועם המון נשים. בסוף נשארה רווקה.. אימא שלי מרחמת עליה, ואני אומר, היא היחידה שיודעת מה היא עושה. בסוף הקיץ אני נוסע לפריז ללמוד צרפתית בסורבון. אני נוסע לשכב ולשכב ולשכב.. בורחס בזקנתו כתב שהמוות זה הכיסא שלעולם לא תשב עליו והנשים שלא תשכב איתן. אם לא תשאיר אף אישה שלא שכבת איתה, לא תמות.. את יודעת שהבת דודה שלי סיפרה לי שהצרפתים קוראים ליחסים מחוץ למסגרת הזוגית הרפתקה קטנה.. הרפתקה קטנה.. למה שאנחנו קוראים בגידה.. המילה הזאת ישר עושה אסוציאציות מלוכלכות.. ישר זה מחבר אותך למרדכי ואנונו.. לבוגד במולדת.. נלך לשתות?

40 ואלס עם באשיר בימאי: ארי פולמן. ואז זה קרה במונית בדרך לשדה התעופה באמסטרדם. פתאום בום נפתח לי הזיכרון מהמלחמה. לא הזיה לא תת מודע לא חלום. זה היום הראשון של המלחמה אני בקושי בן 19 עוד לא התחלתי להתגלח. אנחנו נוסעים על הכביש, מצד אחד פרדסים מצד שני הים ואנחנו יורים, לא יודע על מי פשוט יורים. יורים כמו משוגעים, עד הערב אנחנו יורים, בערב אנחנו עוצרים בא אליי קצין בכיר אומר לי "אתה, קח את כל הפצועים וההרוגים שהיו לנו פה תעמיס אותם ולך תשפוך אותם". "לשפוך אותם?" אני שואל אותו. "כן תשפוך אותם". "איפה אני ישפוך אותם?" "מאיפה אני יודע איפה תשפוך אותם, פשוט תיקח אותם ותשפוך אותם, אולי תשפוך אותם איפה שיש אור גדול, שם הדרך כלל שופכים את הפצועים" וככה אני מוצא את עצמי חוזר כל אותה הדרך. אני שלא ראיתי שבר פתוח מימיי, בקושי שטף דם ראיתי, פתאום אני מפקד על נגמ"ש מלא בפצועים והרוגים, מחפש את האור הגדול, ישועה משמיים אור גדול מאוד. בסוף אני מגיע לאור גדול של מסוקים, ממש הילה. אנחנו מתקרבים אל האור ושאנחנו מגיעים הכל מלא גופות ופצועים. אנחנו שופכים את שלנו באופן מכני, כאילו לא היינו שם בכלל, מסובבים ת'גב ונוסעים חזרה.

41 זגורי אימפריה אביאל יוצר: מאור זגורי את אדיפוס המלך קראת? לא זה לא ספר. מחזה יווני. טרגדיה. כשאדיפוס נולד, נמסרה להוריו נבואה שכשהוא יגדל הוא יהרוג את אביו ויתחתן עם אמא שלו. לא. זה דווקא מעניין. מה שקרה, זה שההורים שלו מרוב פחד שלחו אותו רחוק מהבית כדי שה.. נבואה לא תתממש. ואיכשהו הגורל הסתובב לו ויצא שכמה שהוא לא ברח, בסוף הנבואה התממשה. חכה.. אבל נבואה.. נבואה של האלים זה כמו צו של הוצאה לפועל. כמה שלא תברח בסוף היא תמצא אותך. )שוטר: אבל הטרגדיה של היווני הזה, איך היא קשורה אליך?( זה אני, אדוני השוטר. אני אדיפוס.

42 זגורי אימפריה - אביאל 2 יוצר: מאור זגורי אני בן זונה. אני בן זונה כי אני אוהב כסף וחברים, לאהוב כסף זה חטא. כן, גם אני חטאתי בו. כמו כולם פה. כן, ראיתי כסף נדלקו לי העיניים. גם אני. וגם אליי באו מרקו ודינו וצ'או והכלבים שלהם ואמרו לי, "הנה קח בוחטה של מזומנים ותמחוק את כל מי שאתה". "קח מלא מלא כסף וזרוק לפח את ההיסטוריה שלך, את אילן היוחסין שלך, את כל מי שאתה, ואת כל מה שעשה אותך למי שאתה עד היום ותשרוף אותו". והסכמתי. כמו בן זונה אני הסכמתי. דרך אגב זה הופך את כולנו פה לבני זונה. אבל אנחנו אולי חתמנו על חוזים. נכון. אבל עוד לא קיבלנו שקל חזרה. אני צודק? מישהו פה קיבל את הכסף שלו כבר? לא. נכון? בואו נחזיר לעצמנו את מה ששייך לנו ולא ניתן לבני זונות עם כסף לסנוור אותנו. רבאק! המקום הזה שלנו, כבר 50 שנה הוא שלנו ואין שום סיבה שאנחנו נאבד אותו. אין שום סיבה שהוא יהפוך לאבק. הרי הכסף הזה ילך קיבינימט בעוד שנה, שנתיים, ומה אז? מה יהיה על המקום הזה? מה יהיה על המקום שאבא שלי וסבא שלי ואבא שלכם וסב-סבא שלכם הקיזו דם עבורו? מה יהיה איתו? עכשיו תקשיבו, אנשים בכל הארץ מתאחדים כדי להקים לעצמם מקום משלהם. אני מדבר איתכם על בנייני משרדים ובנייני מגורים ומלונות. למה אנחנו לא יכולים להרים פאקינג מרכז מסחרי קטן? ביחד? זה כזה קשה? אתם יכולים לקרוא לזה "קבוצת רכישה". אני קורא לזה "עסק משפחתי".

43 זהר תסריטאי: אמיר בן-דוד, משה זונדר רקע: זהר ארגוב מתחיל להיות זמר מפורסם, יש לו כבר קהל גדול, הופעות בלי הפסקה, ואז נעצר בגלל שמצאו אצלו סמים. לאחר השחרור, אביהו מדינה מטיף לו שהוא לא יכול להתנהג ככה, מכיוון שהוא המלך, תקווה לניפוץ הסטיגמות, וזהר מתעצבן. מה עשית ממני, יא אללה. המשיח, אליהו הנביא. מה אתה מעמיס לי את כל העולם על הכתפיים? אני לא מבין איפה אני נמצא? אז בוא אני אגיד לך משהו. אני מבין יותר משאתה, ושכל אלה מסביבי חושבים. הבעיה שלכם שאתכם לא מעניין מה אני רוצה, מה אני חושב. מה אני מרגיש. ראובני מסתכל עליי ורואה מזוודה עם דולרים, אתה מסתכל עליי ורואה מהפיכה, בחורות מסתכלות עליי ורואות זיון. מישהו מכם ניסה פעם לחשוב מה אני רוצה? בוא אני אגיד לך מה אני רוצה, כשהייתי בן 13, היה אצלנו בבית ספר טקס, לכבוד ששת הימים. מנחם בגין בכבודו ובעצמו היה שם, ואז עוד בכלל לא ידענו מי זה. אני עליתי לפני כולם לשיר את "התקווה". אתה מדמיין את זה? ילד אחד מול כל הבית ספר, אתה יודע איזה כבוד זה! הייתי נעים הזמירות של הבית ספר. זה היה הרגע הכי גדול בחיים שלי. אבל הקול שלי בגד בי, בפעם הראשונה. באמצע הוא פתאום נעלם ונשארתי אילם. כל הילדים עמדו וצחקו עליי, ואני רציתי למות. עד היום אני לא מבין למה זה קרה לי דווקא אז. ברחתי ושלושה ימים אף אחד לא ראה אותי. נהייתי חולה. אז זה מה שאני רוצה, לחזור לשם, לגיל 13 ולגמור את השיר. ושכולם, מנחם בגין, המורה שלי שלמה צנעני, וכל הילדים שצחקו, שכולם יעמדו וימחאו כפיים.

44 חולה אהבה משיכון ג' יוצרים: ענת אסולין, יואב קוש שלום מיכאלה, מה נשמע? אני בדיוק באתי עכשיו מהבניין שלך בטח שנפגעתי. אני לא חושב שבאיזה שהיא פעם שנפגשנו אני עשיתי לך משהו רע. אבל מה, השוטר אומר שבפירוש את אמרת מהפה שלך שאת רוצה שאני ילך. למה מה רציתי, לדבר איתך? דווקא התחיל להיות משהו יפה בנינו, אני לא חושב שהיית מחייכת אלי היית צבועה. אני לא מבין למה את רוצה להפסיק את זה עכשיו.. אני לא יודע אולי את קצת מבולבלת ואולי לא נוח לך גם כל הסיפור הזה עם גדי אני לא יודע. אני אין לי כוח מיכאלה, אין לי כוח אני כבר שבועיים אולי אני ישן אולי איזה רבע שעה בלילה. וגם עכשיו בדיוק סיפרו לנו הרופאים שהשריר של פי הטבעת של סבתא שלי כבר לא עובד, ועכשיו היא תתחיל לחרבן בכל הבית. ואמא שלי בוכה ואני גם בוכה. אני כבר דמיינתי שאנחנו נוסעים במונית, לאיזה מקום רחוק, רק שנינו לבד. אני אף פעם לא מדמיין שאני מזיין אותך. רק שאנחנו נוסעים במוניות, כל הזמן מוניות. אני מדמיין איך אני פוגש אותך בהפתעה ברחוב ואני אומר לך שאני אוהב אותך, ואת עונה יש לי חבר ואבל אני אומר לך שאני אוהב אותך. אני באמת אוהב אותך מיכאלה. ודי כבר עם זה די. אני רוצה ילדים מיכאלה, הדבר שאני הכי רוצה זה ילדה, אנחנו צריכים לדבר על זה. אנחנו בכלל צריכים לדבר על הכל. עכשיו אני לא יכול לבוא אלייך לבית, אז אני ילך אני ישב על הספסל ליד הפארק ואני יחכה לך עד שתבואי, אני ישב שם ואני לא יזוז עד שתבואי.

45 חולה אהבה משיכון ג'- ויקטור יוצרים: ענת אסולין, יואב קוש מה? כבר היינו ערומים.. ישבנו ערומים על המיטה. היא מחזיקה ביד קופסת גבינה 9% ואוכלת ככה עם האצבע. אני כבר חם לגמרי כן? אז היא עוזבת את הגבינה בצד, לאט לאט מתקרבת אלי.. תופסת לי את הראש ומביאה אותו לחזה שלה.. אני מתחיל לנשק לה אותו.. אני מנשק לה את כל הגוף. אני מנשק ואני מלקק.. ואני קולט שהבחורה רותחת, הבחורה בוערת. כולה נהייתה אדומה, כל הגוף שלה זז, העור שלה נהיה צמרמורות צמרמורות והיא חמה, היא זזה.. ופתאום אני קולט שהיא לוקחת את הקופסת גבינה 9% ואני בא להגיד לה, עכשיו את רוצה לאכול לי גבינה? ובום! מביאה לי את הקופסא לפנים.. מורחת לי את כל הגבינה על הפנים.. עכשיו אני אלוף בקטעים האלה, כן? קודם כל אני מתנהג כאילו כלום, רגיל לזה, לא הופתעתי.. עכשיו אני גם קולט שזה מדליק אותה.. הקטע, הפרצוף שלי עם הגבינה.. זה.. מין השפלה כזאת.. נשים משוגעות על זה. היא ממשיכה למרוח לי את הגבינה ומתרגשת מתנשפת, אני רואה את הידיים שלה מזיעות.. רועדות מההתרגשות, וכל מה שהיא רוצה עכשיו, זה שאני יכנס אליה.. ואני נכנס אליה, ניסים.. אני נכנס אליה ואני מרגיש כל הגוף שלה זרמים חמים והאגן שלה זז כאילו איזה שד נכנס בו.. והיא נושכת את השפתיים.. והיא עפה בנאדם, היא עפה, היא לא פה, היא עפה. ובאמצע כל החגיגה הזאת, בום.. אני מביא לה את הלשון לתוך האוזן.. והזרמים החמים שבאים לה מלמטה מתערבבים עם הזרמים שאני מביא לה מהאוזן וזה מפרק אותה לחתיכות, זה גומר אותה.. עכשיו היא בדיוק שנייה לפני ההתפוצצות.. אתה מרגיש, הכל בסדר ניסים? שנייה לפני ההתפוצצות, היא כמו הר געש עכשיו.. ועם הראש היא כל הזמן ככה.. ואני קולט שעוד שנייה היא מאבדת את העשתונות. ואז מה היא אומרת לי? היא אומרת לי, "ויקטור, תעשה לי באוזן הליקופטר.." עכשיו האמת, פעם ראשונה אני שומע את זה, אבל מה איכפת לי.. אני מתקרב אליה אל האוזן ועם האש, והיא כל הזמן ככה... ואני בא.. פפפפפפפפפפפפ.. מה אני אגיד לכם? כאילו כל מה שהיה עד עכשיו, זה היה כלום.. היא מתחילה לעלות והיא עולה ועולה ועולה ועם הראש היא כל הזמן ככה. אה.. אה.. ועולה עוד.. אה.. אה.. מה קרה לך ניסים, ניסים? מה קרה לך ניסים, ניסים?

46 חולה אהבה בשיכון גימל ויקטור 2 יוצרים: ענת אסולין, יואב קוש רקע: ויקטור מאושפז במוסד לחולי נפש ומשדר עצמו בטלוויזיה דרך הכבלים לכל השכונה ולאהובתו שלום לכולם, לכל מי שרואה אותי עכשיו, אתמול בלילה אני התקשרתי לאבנר וביקשתי ממנו שיבוא לפה לבית חולים ושיביא כל מיני תמונות מהפוטו, כדי לקשט פה קצת בחדרים. בבוקר נותנים לי כדור שחור- כתום שעושה לי מצב רוח טוב ובערב נותנים לי כדור ורוד- לבן שמעייף אותי קצת. אז אבנר הביא פה את כל התמונות כל אחד לקח לו תמונה שהוא הכי אוהב, בשביל לקשט קצת ליד המיטה וגם נשאר הרבה בשביל המסדרון. אלה כל החברים שלי מהמחלקה, מישהו רוצה להגיד משהו לטלוויזיה? פסח? נתן? אף אחד לא רוצה להגיד כלום? מה קרה? אתה רק מקודם רצית להגיד משהו. מה אתם מתביישים? אני רוצה להגיד לכל מי שרואה אותי עכשיו בקריה, אני כבר מרגיש יותר טוב, מרגיש הרבה יותר טוב, מטפלים בי יפה. יש לנו פה מועדון ופה אנחנו יושבים ומדברים. מה שלומך מיכאלה? אני נורא מתגעגע אלייך. אני סיפרתי את הסיפור שלנו פה וכולם חושבים שזה סיפור מאוד עצוב. מאיר אמר שזה עצוב כמו הסוף של מבצע אנטבה, שכל החיילים ויורם גאון והחטופים חוזרים הביתה. אני בכלל לא כועס עלייך, בהתחלה אני מאוד כעסתי אבל אני עכשיו בכלל לא כועס עלייך, אני רק נורא מתגעגע אלייך. אני יודע שאני בנאדם קצת לא נורמלי, אבל אני מאוד אשמח אם.. אני יודע שזו בקשה גדולה מאוד ואני אשמח מאוד אם תבואי לבקר אותי פה.. ומותר לי אני כבר תכננתי שאם תבואי אנחנו נשב פה בפינה ונדבר סתם, נדבר כמו שדיברנו בבית קפה. יש לי אישור כניסה בשבילך, המנהל אישר לי.. עכשיו אנחנו נלך למשרד של המנהל ואת תראי בעצמך מה הוא אומר ומה הוא מדבר. עכשיו.. )קם, מעט מסטול ויוצא, פונה לצלם( בוא אבנר.

47 חצויה דני יוצרים: אילן רוזנפלד ושירה אלון רקע: דני לוקח את אלינור הצידה ונוזף בה בלי ששאר השחקנים ישמעו, היא לא עשתה כלום, היא פשוט היתה מרוגשת מהמעמד. את איתי? לא לא כל הזמן, כי אני מרגיש שאני אומר דברים פעמיים וזה בזבוז זמן. לא הבאתי אותך הנה כדי שתבהי בעיניי עגל בכוכבים, את לא איזה גרופי מטופשת שבאה לבקש חתימה, את שחקנית עכשיו, תגידי את זה. אני שחקנית רצינית. תגידי את זה עם אמת, לא סתם. אז תתחילי להתנהג ככה. את לא יכולה לשתוק כששואלים אותך משהו. ואת לא יכולה לעשות לי בושות, אני הכנסתי אותך הנה, את על המוניטין שלי, אז תעבדי קשה כדי להצדיק את מה שאני חושב עלייך. )אלינור: מה אתה חושב עליי?( שאולי יש לך פוטנציאל. בואי נחזור לקריאה ותגידי את השורות שלך בקול רם, אין דבר יותר מעצבן משחקן שלא שומעים מה הוא אומר. אה.. אז תעברי עם נוכחות, שישמעו אותך עוברת. )אלינור: אבל עושים את זה בישיבה( אני לא מבין, את מחפשת תירוצים לכישלונות שלך?

48 חצויה מושיק יוצרים: אילן רוזנפלד ושירה אלון רקע: מושיק היה אמור להיפגש עם אלינור וזה לא קרה, עכשיו הוא מנסה בכל דרך לפתות אותה לחתום אצלו, זה חזק ממנו לנסות גם לפלרטט איתה. אז את אלינור המפורסמת? רגע, תני למושיק לעשות את העבודה. כן, אני האגדה בכבודה ובעצמה. כלל ראשון, לא מתנצלים על שום דבר, לא הגעת כי היית עסוקה, את הכוכבת, אני עובד בשבילך, אני אבוא עוד פעם, מה קרה? אנחנו ניפגש הכל יהיה בסדר. אני לא צריך כלום, אני מרגיש, מה שאני רואה אני אוהב אני לוקח. מה את חושבת? שאגם נולדה אגם? אני עשיתי אותה אגם, אני אעשה ממך אלינור שאפילו לא ידעת שאפשר. יש לי תחושה טובה לגבייך. למה שתקנא? אל תדאגי, מושיק מטפל בכולן. )נלחץ( מה תביא? )אלינור מחזיקה לו את היד, הוא בעצמו מתחיל להזיע(. אלינור, המערכת יחסים שלנו תהיה מקצועית לגמרי, אני לא יודע מה שמעת..

49 טירונות אבא של גידי יוצרים: אורי ובני ברבש ריקי, די ריקי. תפתחי כבר. אני לא אעשה לך כלום מאמי, באמת. אני מצטער ריקי, באמת. את יודעת שזה בא לי בלי שליטה. אני מצטער זה לא יקרה יותר בחיים. בחיים זה לא יקרה יותר. ריקי.. את יודעת איזו הפתעה הבאתי לך? את זוכרת את הלשונות של החתול משוקולד שהיו פעם של יגאל? את הבאתי כאלה. את מאמינה שכואב לי, ריקי שלי? את יודעת שכואב לי יותר מאשר כואב לך אפילו? את מאמינה לי? ריקי! וגם לקחתי יום חופש שנוכל לנסוע לנו לבקר את גידי ביום הורים שלו.. ריקי, את שומעת אותי?

Hebrew Ulpan HEB Young Judaea Year Course in Israel American Jewish University College Initiative

Hebrew Ulpan HEB Young Judaea Year Course in Israel American Jewish University College Initiative Hebrew Ulpan HEB 011-031 Young Judaea Year Course in Israel American Jewish University College Initiative Course Description Hebrew is not only the Sacred Language of the Jewish people, but it is also

More information

Summing up. Big Question: What next for me on my Israel Journey?

Summing up. Big Question: What next for me on my Israel Journey? Summing up Goals: To facilitate feedback and debrief of the learning period To clarify and fix the Four Hatikvah Questions as the ongoing framework for approaching Israel To begin to concentrate participants

More information

WALTZ WITH BASHIR Brian J. Arnold Adaptation script for DVD Plus - English & Hebrew February 10, 2009

WALTZ WITH BASHIR Brian J. Arnold Adaptation script for DVD Plus - English & Hebrew February 10, 2009 Adaptor's Notes: 1) This script is a composite of standard adaptation and formatting for the VoiceQ dubbing control system; this document is for reference only. Time codes should be accurate to the quicktime

More information

A JEW WALKS INTO A BAR: JEWISH IDENTITY IN NOT SUCH JEWISH PLACES

A JEW WALKS INTO A BAR: JEWISH IDENTITY IN NOT SUCH JEWISH PLACES A JEW WALKS INTO A BAR: JEWISH IDENTITY IN NOT SUCH JEWISH PLACES Sinning in Disguise Like people of all faiths, Jews sometimes do things or go to places they are not supposed to. This session is not about

More information

דיאלוג מומחז בין מרטין בובר וקרל רוג'רס

דיאלוג מומחז בין מרטין בובר וקרל רוג'רס אני ואתה: בובר ורוג'רס תרגום ועיבוד: זמירה הייזנר Translated and adapted from The Martin Buber Carl Rogers Dialogue: A New Transcript with Commentary by Rob Anderson and Kenneth N. Cissna, published by

More information

A R E Y O U R E A L L Y A W A K E?

A R E Y O U R E A L L Y A W A K E? A R E Y O U R E A L L Y A W A K E? ב ר ו ך א ת ה י י א לה ינ ו מ ל ך ה עו ל ם, ה מ ע ב יר ש נ ה מ ע ינ י ות נ ומ ה מ ע פ ע פ י Blessed are You, Hashem our God, King of the Universe, who removes sleep from

More information

על מה אנחנו מדברים כשאנחנו מדברים על סוריה.

על מה אנחנו מדברים כשאנחנו מדברים על סוריה. על מה אנחנו מדברים כשאנחנו מדברים על סוריה. מאת רועי מליח רשף טלי )34( דפנה )34( בדרום העיר. שפת חנייה ריקה. טלי עומדת קופאת מקור. מופיעים אורות עליה. היא שקועה בנייד שלה ומדי פעם מביטה לצדדים. החניה תפוסה.

More information

Name Page 1 of 6. דף ט: This week s bechina starts at the two dots in the middle of

Name Page 1 of 6. דף ט: This week s bechina starts at the two dots in the middle of Name Page 1 of 6 ***Place an X if Closed גמרא (if no indication, we ll assume Open חזרה (גמרא of the :דף times.בל 'נ marked, using the contact info above by Sunday, December 25, 2016 and we ll send it

More information

Reflection Session: Sustainability and Me

Reflection Session: Sustainability and Me Goals: Participants will: identify needs in their home communities apply their sustainability learning to the conditions of their home communities design a sustainable project idea and evaluate the ideas

More information

THINKING ABOUT REST THE ORIGIN OF SHABBOS

THINKING ABOUT REST THE ORIGIN OF SHABBOS Exploring SHABBOS SHABBOS REST AND RETURN Shabbos has a multitude of components which provide meaning and purpose to our lives. We will try to figure out the goal of Shabbos, how to connect to it, and

More information

Chofshi.

Chofshi. Chofshi Chofshi For most Western democracies, the concept of freedom is central. One just needs to look at the anthems that inspire its citizenry to capture this point. From America s Star Spangled Banner,

More information

רחלי אלדין - סיפור ***

רחלי אלדין - סיפור *** רחלי אלדין - סיפור הסיבה השלישית היא הקללות. הן נשפכות ממנה כמו מצינור דולף כל הזמן. לפעמים זה זרזיף מתון, למשל כשקונים אוכל, ולפעמים זה מטח. אז אני לא אומר לה. 'תם מבינים? לא צריך את זה. אז אנחנו ממשיכים

More information

Name Page 1 of 5. ,דף ד: This week s bechina starts at the bottom of שיר של חול

Name Page 1 of 5. ,דף ד: This week s bechina starts at the bottom of שיר של חול Name Page 1 of 5 לימוד מסכת ביצ מוקדש לע''נ בחור יעקב יצחק ע'' ב''ר בנימין סענדראוויטש ***Place an X if Closed גמרא (if no indication, we ll assume Open חזר (גמרא of the :דף times.בל 'נ marked, using the

More information

Female Combat Soldiers in the Israeli Defense Forces: Use of Force within the Israeli-Palestinian conflict

Female Combat Soldiers in the Israeli Defense Forces: Use of Force within the Israeli-Palestinian conflict Female Combat Soldiers in the Israeli Defense Forces: Use of Force within the Israeli-Palestinian conflict June nd, 0 Shira Zaban and Marina Triner Political Science Department Hebrew University of Jerusalem

More information

חידת קופרניקוס: למה חלפו 0222 שנה עד לגילוי שכדור הארץ מסתובב סביב השמש? הרצאה של ד"ר בועז כץ

חידת קופרניקוס: למה חלפו 0222 שנה עד לגילוי שכדור הארץ מסתובב סביב השמש? הרצאה של דר בועז כץ חידת קופרניקוס: למה חלפו 0222 שנה עד לגילוי שכדור הארץ מסתובב סביב השמש? הרצאה של ד"ר בועז כץ 110102.2. אהלן, לי קוראים בועז כץ 1 אני הצטרפתי פה לפקולטה לפיזיקה לפני שנתיים וחצי, אני אסטרופיזיקאי 1 אגיד

More information

Rules Game (through lesson 30) by Nancy Decker Preparation: 1. Each rule board is immediately followed by at least three cards containing examples of

Rules Game (through lesson 30) by Nancy Decker Preparation: 1. Each rule board is immediately followed by at least three cards containing examples of Rules Game (through lesson 30) by Nancy Decker Preparation: 1. Each rule board is immediately followed by at least three cards containing examples of the rule. (Choose three cards appropriate to the lesson

More information

HANDLE WITH CARE JASON ODELL WILLIAMS CHARLOTTE COHN HEBREW WRITTEN BY DRAMATISTS PLAY SERVICE INC.

HANDLE WITH CARE JASON ODELL WILLIAMS CHARLOTTE COHN HEBREW WRITTEN BY DRAMATISTS PLAY SERVICE INC. HANDLE WITH CARE BY JASON ODELL WILLIAMS HEBREW WRITTEN BY CHARLOTTE COHN DRAMATISTS PLAY SERVICE INC. HANDLE WITH CARE Copyright 2015, Jason Odell Williams All Rights Reserved CAUTION: Professionals and

More information

Advisor Copy. Welcome the NCSYers to your session. Feel free to try a quick icebreaker to learn their names.

Advisor Copy. Welcome the NCSYers to your session. Feel free to try a quick icebreaker to learn their names. Advisor Copy Before we begin, I would like to highlight a few points: Goal: 1. It is VERY IMPORTANT for you as an educator to put your effort in and prepare this session well. If you don t prepare, it

More information

ראש השנה דף. a) the עדים that come first are examined first. b) the גדול שבהן are examined first.

ראש השנה דף. a) the עדים that come first are examined first. b) the גדול שבהן are examined first. Name Email or Phone # (needed on 1 st page only) Page 1 of 5?בחינה times 1 st :דף of the חזרה (גמרא (if no indication, we ll assume Open גמרא Place an X if Closed.בל'נ marked, using the contact info above

More information

ראש השנה דף. a) the עדים that come first are examined first. b) the גדול שבהן are examined first. Answer: a

ראש השנה דף. a) the עדים that come first are examined first. b) the גדול שבהן are examined first. Answer: a Name Email or Phone # (needed on 1 st page only) Page 1 of 5?בחינה times 1 st :דף of the חזרה (גמרא (if no indication, we ll assume Open גמרא Place an X if Closed.בל'נ marked, using the contact info above

More information

52 AMITTAH SHEL TORAH

52 AMITTAH SHEL TORAH HEADING 51 of Plato and Aristotle, the philosophical concept of God that is removed from this world. They know of a creator, but not of a Master of this world and a Father to His people. The descendents

More information

בראשית פרק טו פסוק א אחר הדברים האלה היה דבר ה' אל אברם במחזה לאמר אל תירא אברם אנכי מגן לך שכרך הרבה מאד:

בראשית פרק טו פסוק א אחר הדברים האלה היה דבר ה' אל אברם במחזה לאמר אל תירא אברם אנכי מגן לך שכרך הרבה מאד: בראשית פרק טו פסוק א אחר הדברים האלה היה דבר ה' אל אברם במחזה לאמר אל תירא אברם אנכי מגן לך שכרך הרבה מאד: Among the challenges and joys of studying rishonim on Chumash are the times when their interpretations

More information

יומא דף נב ?רבי יוסי (B

יומא דף נב ?רבי יוסי (B Email your בחינה to dafaweek@gmail.com or fax it to (973) 860-1661 within one week of its release and we ll send it back marked, 'נ.בל If you prefer to mark your own test, email us or call for a copy of

More information

Name Page 1 of 7. This week s bechina starts on 26b, 29 lines from the bottom and ends at the end of 27b.

Name Page 1 of 7. This week s bechina starts on 26b, 29 lines from the bottom and ends at the end of 27b. Name Page 1 of 7 ***Place an X if Closed גמרא (if no indication, we ll assume Open חזרה (גמרא of the :דף times Please email or fax your completed בחינה using the contact info above by Sunday, April 30,

More information

Yetzer Shalom: Inclinations of Peace

Yetzer Shalom: Inclinations of Peace Yetzer Shalom: Inclinations of Peace by Rabbi Eh'bed Baw'naw (Christopher Fredrickson) 1 Introduction January 9 th of 2013 started my journey in a new facet of my faith. Being a Torah observant believer

More information

לעילוי נשמת משה בן ויקטוריה אברהם בן אדלה אדלה בת אסטריה יהודית בת מרים פרשת שמות

לעילוי נשמת משה בן ויקטוריה אברהם בן אדלה אדלה בת אסטריה יהודית בת מרים פרשת שמות Rabbi Mansour 2010 Shabbat Morning class This class was attended by Mr. Moises Saba, who loved the words of Torah and especially the classes of the Rabbi. The class and its notes are dedicated Leilui Nishmat

More information

Name Page 1 of 5. דף ז. This week s bechina begins with the fifth wide line at the top of

Name Page 1 of 5. דף ז. This week s bechina begins with the fifth wide line at the top of Name Page 1 of 5 ***Place an X if Closed גמרא (if no indication, we ll assume Open חרה (גמרא of the :דף times Please email or fax your completed בחינה using the contact info above by Sunday, December 4,

More information

FILED: NEW YORK COUNTY CLERK 07/16/2014 INDEX NO /2014 NYSCEF DOC. NO. 134 RECEIVED NYSCEF: 07/16/2014 EXHIBIT 37

FILED: NEW YORK COUNTY CLERK 07/16/2014 INDEX NO /2014 NYSCEF DOC. NO. 134 RECEIVED NYSCEF: 07/16/2014 EXHIBIT 37 FILED: NEW YORK COUNTY CLERK 07/16/2014 INDEX NO. 652082/2014 NYSCEF DOC. NO. 134 RECEIVED NYSCEF: 07/16/2014 EXHIBIT 37 Translated from the Hebrew Sharf Translations Message sent From: Tomer Shohat

More information

The s תורה Guide to Answering the Question: What Do You Want to be When you Grow Up?

The s תורה Guide to Answering the Question: What Do You Want to be When you Grow Up? The s תורה Guide to Answering the Question: Sarah Weinerman In ancient days, Jews were forced to choose from a limited number of professions. Our forefathers were shepherds and farmers because those were

More information

Although. adds a lot of flavor, this is not the simplest רש י way of understanding the text. The מפרשים that focus on the simple

Although. adds a lot of flavor, this is not the simplest רש י way of understanding the text. The מפרשים that focus on the simple איש and the יוסף וילכו אחיו לרעות את צאן אביהם בשכם: ויאמר ישראל אל יוסף הלוא אחיך רעים בשכם לכה ואשלחך אליהם ויאמר לו הנני: ויאמר לו לך נא ראה את שלום אחיך ואת שלום הצאן והשבני דבר וישלחהו מעמק חברון

More information

SIMON & SCHUSTER S PIMSLEUR

SIMON & SCHUSTER S PIMSLEUR SIMON & SCHUSTER S PIMSLEUR modern HEBREW level 3 READING BOOKLET Travelers should always check with their nation's State Department for current advisories on local conditions before traveling abroad.

More information

ראש השנה דף. 1. A) Our משנה says,... שנראה בעליל בין שלא נראה בעליל.בין Based on this,פסוק what does the word עליל mean?

ראש השנה דף. 1. A) Our משנה says,... שנראה בעליל בין שלא נראה בעליל.בין Based on this,פסוק what does the word עליל mean? Name Email or Phone # (needed on 1 st page only) Page 1 of 5?בחינה times 1 st :דף of the חזרה (גמרא (if no indication, we ll assume Open גמרא Place an X if Closed.בל'נ marked, using the contact info above

More information

פרוייקט העלאת יהודי סוריה ולבנון ראיון )1( עם הרב שלמה ביסו, בת-ים תאריך: מראיין: אריה כהן

פרוייקט העלאת יהודי סוריה ולבנון ראיון )1( עם הרב שלמה ביסו, בת-ים תאריך: מראיין: אריה כהן שרח"," 1 פרוייקט העלאת יהודי סוריה ולבנון ראיון )1( עם הרב שלמה ביסו, בת-ים תאריך: 11.1.1111 מראיין: אריה כהן אריה כהן: הרב ביסו, בתחילת הראיון אבקש אותך קצת לספר על בית אבא, על הפעילות שלו, וקצת בנושא

More information

רש"י: {ח }ויכר יוסף וגו'. לפי שהניחם חתומי זקן )ב"מ לט: כתובות כז:

רשי: {ח }ויכר יוסף וגו'. לפי שהניחם חתומי זקן )במ לט: כתובות כז: בראשית מב ז-ח: ז ו י ר א יו ס ף א ת- א ח יו, ו י כ ר ם; ו י ת נ כ ר א ל יה ם ו י ד ב ר א ת ם ק ש ו ת, ו י אמ ר א ל ה ם מ א י ן ב את ם, ו י אמ רו, מ א ר ץ כ נ ע ן ל ש ב ר -א כ ל.ח ו י כ ר יו ס ף, א ת-א

More information

.וייח לש ןקחשהו יאמיבה,יאטירסתה אוה םדאה

.וייח לש ןקחשהו יאמיבה,יאטירסתה אוה םדאה 1 מודל האדם מאז סוף המאה התשע עשרה, בסך הכל לפני כ- 021 שנה, התחילו להתעסק לנו עם הראש. נולדה הפסיכולוגיה. עד אז נחשבנו לדברים ביולוגיים, אבולוציוניים, והנה הגיע פרויד, שאין ספק שכבודו במקומו מונח למרות

More information

יחידה א. קוראים לי is my name אני I. Before you start

יחידה א. קוראים לי is my name אני I. Before you start יחידה א Before you start 1. Study the following keywords. There are many more words in the text, but you can figure out most of them by considering the context, and understand the text as a whole without

More information

Seek Peace and Pursue it : Becoming Peace Builders in our Communities RRC, January 11, 2015, Daniel Roth

Seek Peace and Pursue it : Becoming Peace Builders in our Communities RRC, January 11, 2015, Daniel Roth Seek Peace and Pursue it : Becoming Peace Builders in our Communities RRC, January 11, 2015, Daniel Roth Introducing the Rodef Shalom (Pursuer of Peace): Study the following Mishnah (3 rd Century CE, Land

More information

Make Your Own Israeli Music Video Celebrating Israeli Culture and Expression (Pride)

Make Your Own Israeli Music Video Celebrating Israeli Culture and Expression (Pride) Make Your Own Israeli Music Video Celebrating Israeli Culture and Expression (Pride) Makom is sponsored by This project is brought to you by JCRC, The Jewish Education Project, and Makom, with the generous

More information

Pimsleur Pimsleur Pimsleur

Pimsleur Pimsleur Pimsleur Modern Hebrew 3 I have completed the entire Pimsleur Spanish series. I have always wanted to learn, but failed on numerous occasions. Shockingly, this method worked beautifully. R. Rydzewsk (Burlington,

More information

FAIL CONFR URE ONTING

FAIL CONFR URE ONTING CONFRONTING FAILURE Setting the Stage Harry Potter Author Addresses Harvard Class of 2008 Ihave wracked my mind and heart for what I ought to say to you today. I have asked myself what I wish I had known

More information

ראש השנה דף ח. ששה עשר בניסן ראש השנה לעומר, ששה בסיון ראש השנה לשתי that says ברייתא quotes a גמרא.1 Our. Name Page 1 of 8

ראש השנה דף ח. ששה עשר בניסן ראש השנה לעומר, ששה בסיון ראש השנה לשתי that says ברייתא quotes a גמרא.1 Our. Name Page 1 of 8 Name Page 1 of 8?בחינה times 1 st :דף of the חזרה (גמרא (if no indication, we ll assume Open גמרא Place an X if Closed.בל 'נ marked, using the contact info above by Monday, August 14, 2017 and we ll send

More information

JUDAISM AND INDIVIDUALITY

JUDAISM AND INDIVIDUALITY JUDAISM AND INDIVIDUALITY Setting the Stage Self Reliance by Ralph Waldo Emerson There is a time in every man s education when he arrives at the conviction that envy is ignorance; that imitation is suicide;

More information

טו: and ends on the bottom of

טו: and ends on the bottom of Name Page 1 of 5 ***Place an X if Closed גמרא (if no indication, we ll assume Open חזרה (גמרא of the :דף times.בל 'נ marked, using the contact info above by Sunday, January 29, 2017 and we ll send it back

More information

Extraordinary Passages:

Extraordinary Passages: Extraordinary Passages: Texts and Travels Global Day of Jewish Learning: Curriculum www.theglobalday.org A Project of the Aleph Society Title facilitator s guide On A Journey With Jonah (Middle School)

More information

God will Provide the Lamb

God will Provide the Lamb God will Provide the Lamb by Nehama Leibowitz z l The story is familiar to us all. We know the nature of the appeal answered by the single, trisyllabic, Hebrew word hineni (here-i-am) of Abraham. We are

More information

Growing Day by Day. In the beginning of משה,שמות hadn t yet had enough time to grow spiritually, and is therefore referred to as.

Growing Day by Day. In the beginning of משה,שמות hadn t yet had enough time to grow spiritually, and is therefore referred to as. Growing Day by Day משה רבינו the Example of After 120 years we will each be called upon to give an accounting of our life in front of the Ultimate Judge. We will give a report on the success of our mission,

More information

65 השפעה. (בואי קבוצה שלנו/טוצ'קה)

65 השפעה. (בואי קבוצה שלנו/טוצ'קה) 44. לגלות את העולמות 45 שומעים. האם אתם 46. ריטלין 47. זמן ישראלי 48 השמיים. נפתחים 49 האחרון. הדור 50 מה. כולם רוצים 51 תקופה. סוף של 52. בוקר אור 53. כולנו ביחד 54. עבדים 55 הטעם. מה בחיים? 56 הדמעות.

More information

Bereshit / Exodus 18:1-20:23, Isaiah 6:1-7:6, 9:5-6, Matthew 6:1-8:1. Parashat Yitro

Bereshit / Exodus 18:1-20:23, Isaiah 6:1-7:6, 9:5-6, Matthew 6:1-8:1. Parashat Yitro Bereshit / Exodus 18:1-20:23, Isaiah 6:1-7:6, 9:5-6, Matthew 6:1-8:1 Hearing from God Parashat Yitro This weeks reading is from Parashat Yitro (Shemot / Exodus 18:1-20:23), the Scriptures tell us Yitro

More information

שבות תחום מצוות עשה שזמן גרמא סמיכה תקיעה, שברים, תרועה. The אי ור of performing any מלאכה on Rosh HaShanah שופר in preparation of the

שבות תחום מצוות עשה שזמן גרמא סמיכה תקיעה, שברים, תרועה. The אי ור of performing any מלאכה on Rosh HaShanah שופר in preparation of the A B C בס"ד Intro מסכת ראש השנה of דף לג learn בע"ה Today we will Some of the topics we will learn about today include: A discussion regarding the איסור of performing any forbidden for Rosh שופר on Yom

More information

5 הפחדים הגדולים בדרך להגשמה אישית וכיצד להתגבר עליהם

5 הפחדים הגדולים בדרך להגשמה אישית וכיצד להתגבר עליהם 5 הפחדים הגדולים בדרך להגשמה אישית וכיצד להתגבר עליהם להפוך את הפחד לדחף ולחיות חיי מימוש והגשמה עם דיאנה בן צבי מורת דרך להגשמה עצמית 1 תוכן העיניינים: הקדמה...3 קצת סיפור אישי... 4 פחד מכישלון מה אם

More information

טיפ-טיפה טיפים והארות להתבגרות ולצמיחה

טיפ-טיפה טיפים והארות להתבגרות ולצמיחה טיפ-טיפה טיפים והארות להתבגרות ולצמיחה אחות יקרה! בדברים שתקראי בחוברת שלפנייך תוכלי למצוא תשובות לשאלות שאולי שאלת את עצמך. אולי הדברים יעזרו לך גם לסדר את המחשבות שעוברות בראש, ולא תמיד אפשר לדבר, לשאול

More information

Yeshiva University Stern College for Women Hebrew Language Department

Yeshiva University Stern College for Women Hebrew Language Department Yeshiva University Stern College for Women Hebrew Language Department Please answer the following questions before you begin working on your placement test: A. Personal Details Name: Date: Phone: Email

More information

Prayers for Sigd. Psalm 122 Inserts

Prayers for Sigd. Psalm 122 Inserts Prayers for Sigd Psalm 122 Inserts Translated from Hebrew by Mark A. Schneegurt Foreword The Jews of Ethiopia may arise from Solomon and the Queen of Sheba as their tradition suggests. They were without

More information

זו מערכת ישרת זוית )קרטזית( אשר בה יש לנו 2 צירים מאונכים זה לזה. באותו מישור ניתן להגדיר נקודה על ידי זוית ורדיוס וקטור

זו מערכת ישרת זוית )קרטזית( אשר בה יש לנו 2 צירים מאונכים זה לזה. באותו מישור ניתן להגדיר נקודה על ידי זוית ורדיוס וקטור קארדינטת קטבית y p p p במישר,y הגדרנ נקדה על ידי המרחקים מהצירים. ז מערכת ישרת זית )קרטזית( אשר בה יש לנ צירים מאנכים זה לזה. באת מישר ניתן להגדיר נקדה על ידי זית רדיס קטר. (, ) הרדיס קטר מסתבב )נגד כין

More information

בס "ד. Week of. Parshas Vayeiro. 18 Cheshvan, 5777 November 19, 2016

בס ד. Week of. Parshas Vayeiro. 18 Cheshvan, 5777 November 19, 2016 בס "ד Week of Parshas Vayeiro 18 Cheshvan, 5777 November 19, 2016 Compiled from the works of Rabbi Menachem Mendel Schneerson The Lubavitcher Rebbe by Rabbi Shmuel Mendelsohn A Project of Vaad L Hafotzas

More information

SPECIMEN MATERIAL GCSE MODERN HEBREW 8678/WF+WH F+H. Paper 4 Writing (Foundation and Higher) Specimen Mark scheme. June 2019 V1.0

SPECIMEN MATERIAL GCSE MODERN HEBREW 8678/WF+WH F+H. Paper 4 Writing (Foundation and Higher) Specimen Mark scheme. June 2019 V1.0 SPECIMEN MATERIAL GCSE MODERN HEBREW 8678/WF+WH Paper 4 Writing (Foundation and Higher) F+H Specimen Mark scheme June 2019 V1.0 Mark schemes are prepared by the Lead Assessment Writer and considered, together

More information

What Does It Take to Become a Jew? - The Conversion Controversy in Modern Jewish Law Lesson 1

What Does It Take to Become a Jew? - The Conversion Controversy in Modern Jewish Law Lesson 1 What Does It Take to Become a Jew? - The Conversion Controversy in Modern Jewish Law Lesson 1 The essential ingredients for a successful conversion What are the basic legal requirements of a Halachic Jewish

More information

SIMON & SCHUSTER S THE PIMSLEUR GUIDE. how the program works. Travel the world with Pimsleur!

SIMON & SCHUSTER S THE PIMSLEUR GUIDE. how the program works. Travel the world with Pimsleur! SIMON & SCHUSTER S PIMSLEUR THE PIMSLEUR GUIDE how the program works Travel the world with Pimsleur! PIMSLEUR LANGUAGE PROGRAMS You have just purchased the most effective language program ever developed.

More information

The Ultimate Literary Hero

The Ultimate Literary Hero :יוסף הצדיק The Ultimate Literary Hero Literary analysts have developed numerous ways in which to interoperate and scrutinize various genres of literature. By examining the similarities between different

More information

ראוהו בית דין וכל ישראל נחקרו העדים ולא הספיקו לומר מקודש עד שחשיכה הרי זה מעובר says, משנה.1 Our

ראוהו בית דין וכל ישראל נחקרו העדים ולא הספיקו לומר מקודש עד שחשיכה הרי זה מעובר says, משנה.1 Our Name Email or Phone # (needed on 1 st page only) Page 1 of 6?בחינה times 1 st :דף of the חזרה (גמרא (if no indication, we ll assume Open גמרא Place an X if Closed.בל'נ marked, using the contact info above

More information

Global Day of Jewish Learning

Global Day of Jewish Learning Global Day of Jewish Learning Curriculum Under the Same Sky: The Earth is Full of Your Creations www.theglobalday.org A Project of the Aleph Society Title facilitator s guide The Power of Planting: Appreciating

More information

ביצה דף. ***Place an X if Closed גמרא (if no indication, we ll assume Open חזרה (גמרא of the :דף times

ביצה דף. ***Place an X if Closed גמרא (if no indication, we ll assume Open חזרה (גמרא of the :דף times Name Page 1 of 5 ***Place an X if Closed גמרא (if no indication, we ll assume Open חזרה (גמרא of the :דף times Please email or fax your completed בחינה using the contact info above by Thursday, May 11,

More information

מ כ ל-מ ל מ ד י ה ש כ ל ת י, כ י ע ד ו י תי,, ש י ה ל י. מ ז ק נ ים יא ת ב ונ ן, כ י פ ק ו ידי, נ צ ר ת י" ) תהילים, קי"ט, צ"ט - ק'(

מ כ ל-מ ל מ ד י ה ש כ ל ת י, כ י ע ד ו י תי,, ש י ה ל י. מ ז ק נ ים יא ת ב ונ ן, כ י פ ק ו ידי, נ צ ר ת י ) תהילים, קיט, צט - ק'( Introduction G2G Activity This opening G2G activity pairs up students with the seniors that they will be working with in the program. This activity is geared to a group working with adults who are not

More information

Am Chofshi B'artzenu Case Studies

Am Chofshi B'artzenu Case Studies Am Chofshi B'artzenu Case Studies Makom is sponsored by This project is brought to you by JCRC, The Jewish Education Project, and Makom, with the generous support of UJA-Federation of New York 2 Am Chofshi

More information

NATIONAL COUNCIL OF YOUNG ISRAEL. Shavuot Nation JEWISH EDITION. Compiled by Gabi Weinberg Teen Program Director

NATIONAL COUNCIL OF YOUNG ISRAEL. Shavuot Nation JEWISH EDITION. Compiled by Gabi Weinberg Teen Program Director NATIONAL COUNCIL OF YOUNG ISRAEL Shavuot Nation JEWISH EDITION Compiled by Gabi Weinberg Teen Program Director Just Dress? Or is Tzniut something more? By Jacob and Penina Bernstein, Youth Directors at

More information

ASP.Net MVC + Entity Framework Code First.

ASP.Net MVC + Entity Framework Code First. ASP.Net MVC + Entity Framework Code First 1 הקדמה בפרק הזה יוצג שימוש בFirst EntityFramework Code עבור ה use case הבאים : ASP.Net MVC ASP.Net Web API ASP.Net MVC + Scaffolding הערה : Framework Entity הוצג

More information

And now Israel, what does Hashem your G-d ask from you but to revere Hashem your G-d

And now Israel, what does Hashem your G-d ask from you but to revere Hashem your G-d Rabbi Mansour 2011 Shabbat Morning Class פרשת עקב "ועתה מה ה' אלקיך שאל מעמך כי אם ליראה אתה אלקיך..." And now Israel, what does Hashem your G-d ask from you but to revere Hashem your G-d Our Rabbis learn

More information

***Place an X if Closed גמרא (if no indication, we ll assume Open חזרה (גמרא of the :דף times

***Place an X if Closed גמרא (if no indication, we ll assume Open חזרה (גמרא of the :דף times Name Page 1 of 6 ***Place an X if Closed גמרא (if no indication, we ll assume Open חזרה (גמרא of the :דף times Please email or fax your completed בחינה using the contact info above by Tuesday, April 25,

More information

Apple, keys, pen, pencils, pencilbox,(toy)elephant,( toy) boy, (toy) girl, ball

Apple, keys, pen, pencils, pencilbox,(toy)elephant,( toy) boy, (toy) girl, ball PRONOUNS: טריגר/ משחק פתיחה- המורה תביא לכיתה חפצים שונים ותראה אותם לכמה שניות לתלמידים ותכסה את החפצים. המורה תבקש מהתלמידים לשחזר את החפצים על פי זיכרון ותרשום את שמם על הלוח )מה שלא זכרו אח"כ המורה

More information

A-level MODERN HEBREW 7672

A-level MODERN HEBREW 7672 A-level MODERN HEBREW 767 PAPER 1 READING AND WRITING Mark scheme June 00 V1.0 aqa.org.uk Copyright 017 AQA and its licensors. All rights reserved. AQA Education (AQA) is a registered charity (registered

More information

Global Day of Jewish Learning

Global Day of Jewish Learning Global Day of Jewish Learning Curriculum Under the Same Sky: The Earth is Full of Your Creations www.theglobalday.org A Project of the Aleph Society Title facilitator s guide Planting for the Future Written

More information

Specimen 2019 Morning Time allowed: 45 minutes

Specimen 2019 Morning Time allowed: 45 minutes SPECIMEN MATERIAL GCSE MODERN HEBREW Foundation Tier Paper 3 Reading F Specimen 2019 Morning Time allowed: 45 minutes You will need no other materials. Instructions Use black ink or black ball-point pen.

More information

כ"ג אלול תשע"ו - 26 ספטמבר, 2016 Skills Worksheet #2

כג אלול תשעו - 26 ספטמבר, 2016 Skills Worksheet #2 קריאה #1: Skill בראשית פרק כג #2 Chumash Skills Sheet Assignment: Each member of your חברותא should practice reading the פרק to each other. Make sure you are paying attention to each other, noticing and

More information

Daniel 10:21 21 No one is helping me against them except your prince, Michael. However, I will tell you what is recorded in the book of truth.

Daniel 10:21 21 No one is helping me against them except your prince, Michael. However, I will tell you what is recorded in the book of truth. Background Texts: THE MANY ROLES OF RABBINIC LEADERSHIP Deuteronomy 25:5 10 כּ י י שׁ בוּ א ח ים י ח דּ ו וּמ ת א ח ד מ ה ם וּב ן א ין לוֹ ל א ת ה י ה א שׁ ת ה מּ ת ה חוּצ ה ל א ישׁ ז ר י ב מ הּ י ב א ע ל יה וּל ק

More information

The First Heroes in Sefer Shemot: The Midwives

The First Heroes in Sefer Shemot: The Midwives בס"ד David Jay Derovan Ramat Beit Shemesh The First Heroes in Sefer Shemot: The Midwives This Dvar Torah is based on an essay by HaRav Cha yim Ya akov Goldvicht, "ל,ז the late Rosh Yeshiva of Yeshivat

More information

T O O T I R E D T O T R Y?

T O O T I R E D T O T R Y? TooTiredtoTry? T O O T I R E D T O T R Y? ב ר ו ך א ת ה י י א לה ינ ו מ ל ך ה עו ל ם, ה נו ת ן ל י ע ף כ ח Blessed are you Hashem our God King of the Universe, who gives strength to the weary The Cure

More information

כנס את תבואתו - He harvested the produce of his grapevine

כנס את תבואתו - He harvested the produce of his grapevine He harvested the produce of his grapevine כנס את תבואתו - Overview The משנה states that in a שדה האילן it is possible to make a חזקה with just three harvests; namely, grapes, olives and figs (in that order).

More information

L fi-kach Nivrah Adam Yehidi! That is why Adam was created all alone!

L fi-kach Nivrah Adam Yehidi! That is why Adam was created all alone! L fi-kach Nivrah Adam Yehidi! That is why Adam was created all alone! 1. Genesis 1:24-27 ו י אמ ר א לה ים, ת וצ א ה אר ץ נ פ ש כד ח י ה ל מ ינ ה, ב ה מ ה ו ר מ ש ו ח י ת ו-א ר ץ,. ל מ ינ ה; ו י ה י-כ ן,ו

More information

defile my holy name and I shall be sanctified among the children of Israel. I am Hashem who sanctifies you.

defile my holy name and I shall be sanctified among the children of Israel. I am Hashem who sanctifies you. Rabbi Mansour Shabbat Morning Class פרשת אמר - you shall not "ולא תחללו את שם קדשי ונקדשתי בתוך בני ישראל אני ה' מקדשכם " defile my holy name and I shall be sanctified among the children of Israel. I am

More information

WHAT ATHEISM HAS LEARNED FROM RELIGION

WHAT ATHEISM HAS LEARNED FROM RELIGION WHAT ATHEISM HAS LEARNED FROM RELIGION Setting the Stage Atheism 2.0 by Alain de Botton I don t think we have to make that choice. I think there is an alternative. I think there are ways of stealing from

More information

חוברת מתכונים לפלטת בראוניז במולטיקייק מבית icake

חוברת מתכונים לפלטת בראוניז במולטיקייק מבית icake חוברת מתכונים לפלטת בראוניז במולטיקייק מבית icake לרכישה היכנסו לאתר icake.co.il בראוניז שוקולד ואגוזים במולטיקייק כמות: כ- 14 יחידות 125 גרם שוקולד מריר 100 גרם חמאה קורט מלח 2 שקיות סוכר וניל 3/4 כוס

More information

תורשכ ירפס לכ ץבוק " ב י קלח יללכ רעש

תורשכ ירפס לכ ץבוק  ב י קלח יללכ רעש בס"ד קובץ כל ספרי כשרות י"ב חלק שער כללי הו"ל בחמלת ה' עלי בזכות אבותי ורבותי הקדושים זי"ע הק' שלום יהודה גראס, אבדק"ק האלמין יצ "ו חלק י "ב 4 ספרים ספר א': הפקעת שערים חלק א': קול קורא'ס שיצאו לאור נגד

More information

T H E S U N F L O W E R L I M I T S T O F O R G I V E N E S S

T H E S U N F L O W E R L I M I T S T O F O R G I V E N E S S T H E S U N F L O W E R L I M I T S T O F O R G I V E N E S S Time needed Age range Background of teen Set up 30 mins Any teen Any background Classroom style Goals: The Jewish approach to forgiveness,

More information

The Chidon-HaTanakh Book

The Chidon-HaTanakh Book 1 The Chidon-HaTanakh Book 100 Free Sample Question This is the 5th year of creating quality material for Chidon Hatanach. In the previes years more than 90% of the official questions appeared in my books!

More information

"הדבר היחיד הגרוע מזה שידברו עליך, הוא שלא ידברו עליך." -אוסקר ווילד

הדבר היחיד הגרוע מזה שידברו עליך, הוא שלא ידברו עליך. -אוסקר ווילד י"ז תשע"ג 1 2112 כסליו שבת דצמבר תומר שביד על כסף ואושר תקציר של קטע שאבא שלי כתב )מי שרוצה מוזמן לבקש ממני את הקטע המלא(: לאחר הצלצול השלישי ערן קם ופתח את הדלת. אלי הגיע. הוא בירך אותו לשלום והזמינו

More information

Global Day of Jewish Learning

Global Day of Jewish Learning Global Day of Jewish Learning Curriculum Under the Same Sky: The Earth is Full of Your Creations www.theglobalday.org A Project of the Aleph Society Title facilitator s guide Loving the Trees (Elementary

More information

Jerusalem: The City of Truth and Peace

Jerusalem: The City of Truth and Peace Jerusalem: The City of Truth and Peace שבת פרשת וישב Bendavid, Derasha Delivered by Rav Eitan קהילת שבטי ישראל, רעננה 1 President Donald Trump s decision to recognize Jerusalem as the official capital

More information

לפני הכל אני רוצה לשתף אתכם איך גיליתי את המפתחות שבעזרתם יצאתי מהדיכאון

לפני הכל אני רוצה לשתף אתכם איך גיליתי את המפתחות שבעזרתם יצאתי מהדיכאון המפתחות ליציאה מהדיכאון מדריך מעשי מאת יאיא )יאיר( לובינגר מומחה לטיפול במשברי חיים בשיטת ניאו-הומונולוגיה )תמונה של המדריך דף פתיחה( לפני הכל אני רוצה לשתף אתכם איך גיליתי את המפתחות שבעזרתם יצאתי מהדיכאון

More information

אליפות ישראל לנוער 2016

אליפות ישראל לנוער 2016 Juniors Male A -45 (Fin) Active competitors: 5 Competition date: Mr.,סלומון איתמר שרעבי אומנויות לחימה זיו 19/B,מגנזיק Mr. אדמה רוח ואש ארבל 21/R,כץ Mr. קוגוריו פייטרס 205 23 22,חיימוביץאיתן Mr. שרעביאומנויות

More information

תוצאות סקר שימוש בטלפון

תוצאות סקר שימוש בטלפון מכון שריד שירותי מחקר והדרכה בע"מ Sarid Institute for Research and Consultation LTD תוצאות סקר שימוש בטלפון חכם בקרב ילדים מבוסס על פאנל "סמול טוק" פאנל ילדים ינואר 2015 מכון שריד מתמחה במתן פתרונות יישומיים

More information

A N A T T I T U D E O F G R A T I T U D E

A N A T T I T U D E O F G R A T I T U D E WEAREGRATEFULTOYOU GRATI TUDEISTHE ATTI TUDE שמ ו נ ה עש ר ה ולך מ וד נ נח יםא A N A T T I T U D E O F G R A T I T U D E Silent Prayer- Thanksgiving We give thanks to You, for You are the Lord our God

More information

TORAH BOWL PRACTICE QUESTIONS

TORAH BOWL PRACTICE QUESTIONS 18 1 Q: What event became the סימן לבנים to allow Jewish judges to sit while the שכינה stands over them?.ברית מילה sat on the third day after his אברהם stood while שכינה A: When the 18 2?אברהם Q: For what

More information

ב "ה. ABC s of Judaism. Fundamentals of Jewish Thought and Practice. June 2007 Tammuz 5767 Jewish Educational Institute Chabad Brisbane

ב ה. ABC s of Judaism. Fundamentals of Jewish Thought and Practice. June 2007 Tammuz 5767 Jewish Educational Institute Chabad Brisbane ב "ה ABC s of Judaism Fundamentals of Jewish Thought and Practice June 2007 Tammuz 5767 Jewish Educational Institute Chabad Brisbane ABC s of Judaism Fundamentals of Jewish Thought and Practice What we

More information

12:34 PM. Josh. Can t believe there were so many people at that party soooooo much fun!

12:34 PM. Josh. Can t believe there were so many people at that party soooooo much fun! AT&T Messages 12:34 PM Josh Can t believe there were so many people at that party soooooo much fun! yeah was awesome!!! can I ask u something? yep did you see how much Sam was drinking? he really drank

More information

Parashat Shemot: Why Moshe?

Parashat Shemot: Why Moshe? Parashat Shemot: Why Moshe? Teacher s Guide Worksheets Teacher s Guide Introduction We often have the impression that Moshe was destined to become Moshe. He was born great and therefore rose to great heights.

More information

Information The marks for questions are shown in brackets. The maximum mark for this paper is 50. You must not use a dictionary.

Information The marks for questions are shown in brackets. The maximum mark for this paper is 50. You must not use a dictionary. SPEIMEN MTERIL GSE MODERN HEREW Higher Tier Paper 1 Listening H Specimen 2019 Morning Time allowed: 45 minutes (including 5 minutes reading time before the test) You will need no other materials. The pauses

More information

FILED: NEW YORK COUNTY CLERK 07/16/2014 INDEX NO /2014 NYSCEF DOC. NO. 102 RECEIVED NYSCEF: 07/16/2014 EXHIBIT 5

FILED: NEW YORK COUNTY CLERK 07/16/2014 INDEX NO /2014 NYSCEF DOC. NO. 102 RECEIVED NYSCEF: 07/16/2014 EXHIBIT 5 FILED: NEW YORK COUNTY CLERK 07/16/2014 INDEX NO. 652082/2014 NYSCEF DOC. NO. 102 RECEIVED NYSCEF: 07/16/2014 EXHIBIT 5 McLaughlin, Terence K. From: Sent: To: Cc: Subject: Follow Up Flag: Flag Status:

More information

Parashat Balak. Sharon Rimon

Parashat Balak. Sharon Rimon Parashat Balak Sharon Rimon ~ 2 ~ An Angel of God With Its Sword Drawn Why does God agree to Balaam s request to join Balak s ministers after previously forbidding it? Why does God become angry at Balaam

More information

No memorization of tree names or mountain tops are required for this test.

No memorization of tree names or mountain tops are required for this test. Name Email or Phone # (needed on 1 st page only) Page 1 of 5?בחינה times 1 st :דף of the חזרה (גמרא (if no indication, we ll assume Open גמרא Place an X if Closed Please email or fax your completed בחינה

More information

F E E T O N G R O U N D, HEAD I N T H E C L O U D S

F E E T O N G R O U N D, HEAD I N T H E C L O U D S F E E T O N G R O U N D, HEAD I N T H E C L O U D S ב ר ו ך א ת ה י י א לה ינ ו מ ל ך ה עו ל ם, רו ק ע ה א ר ץ ע ל ה מ י ם Blessed are you Hashem our God, King of the universe, who spreads the earth upon

More information